omdat het toch wel een show is en ik mensen wel wat leuks wil laten zien ( en Emily en ik nog niet zo hoog in de dressuur zijn dat we leuke oefeningen kunnen laten zien, B-niveau) wilde ik een aantal leuke VD oefeningen laten zien onder het zadel.
voorlopig kan Em aan de hand voetje en jambette. ze kan op commando achterwaarts en stilstaan. we hebben een heeeeel klein beginnetje gemaakt met compliment, ik vraag om voetje, ik hou haar been vast en laat haar naar een snoepje reiken. dan gaat ze heel fijn naar beneden, ze wil alleen niet altijd rusten op haar been en het gaat niet op commando.
nou leek het voor mij heel leuk als ik de jambette, het compliment en misschien een buiging of mix tussen ondiepe buiging en mooi staan/ voetje over elkaar kan doen. steigeren is natuurlijk heel spectaculair, maar dat vind ik absoluut niet verantwoord. dus daar hoef ik niks over.

ik sta open voor suggesties van mensen die hier wat meer ervaring mee hebben, misschien zijn er nog hele leuke oefeningen die ik nog niet ken.

ik heb trouwens het boek vrijheids dressur, van apporteren tot zitten. heel leuk boek waar ik al veel uit heb kunnen halen. en ik ken de site van nalanta.
ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit erg actief ben geweest met VD, maar ondanks dat kan ze toch een aantal trucjes. ik denk dat als ik de komende maanden consequent aan de slag ga dat ze dan tegen november een mooie show kan geven.
wie wil me hier mee helpne. alle tips zijn welkom!