Lay los longeren....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lay

Lay los longeren....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 23:22

Ik wil even wat foto's plaatsen, van hoe goed Laytje nu haar best doet met longeren... :D

Dit was begin vorig jaar...
Hier was ze erg fris, maar als we meestal aan begonnen te draven, werd ze erg druk en leek de stop knop er niet meer te zijn....

En deze foto's zijn van vorige week zaterdag... Aan de hand van de foto's alleen al zie je duidelijk verschil! Ze is veel rustiger geworden, ik vind dat ze beter ondertreed, niet meer constant op de voorhand loopt, veel meer ontspannen is.. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie :)
Laatst bijgewerkt door Lay op 22-08-10 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:24

Jammer dat je er nu geen filmpje van hebt.
Maar je ziet inderdaad al flink verschil ja......leuk hoor.

Leuk paard trouwens <3

DeadxStar

Re: Lay los longeren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:25

Idd een verschil zeg! Ziet er goed uit.

Alles goed met laytje op de nieuwe stal? :D

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 23:26

Thanks... :D Ben ook erg blij met der!

Ja gaat erg goed op de nieuwe stal, ze heeft het er erg naar der zin.. Ik vind het wel nog wennen, maar ja komt vanzelf goed! ;) Hoe is het met jullie??

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:28

Niet zo gek veel beterschap vind ik. Waarom neem je je paard niet aan de longe? Zo kan je het tempo bepalen en de balans wat bijhouden. Je paard loopt nog veel uit balans en begint daarom zo snel te lopen. Als je je paard aan de longe neemt kan je de cirkel vergroten en verkleinen, zo corrigeer je je paard.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 11:02

Dat doe ik ook met der, maar af en toe is het voor beide partijen ook wel is lekker om gewoon zo 'los' te longeren :)

En op welke punten vind je dan dat ze het nog steeds niet beter doet? Vanwege de balans?? De snelheid? Dat was uit het filmpje van vorig jaar.. ;) En dat doet ze nu niet meer.. Zelfs met loslongeren heeft ze een beheerst tempo, dat ze misschien nog wat uit balans is kan kloppen.. Maar ja daar zijn we mee bezig, maar daarom zie ik wel veel verbetering! Maar ja ieder zijn mening voor zich ;) en dat naar binnen vallen, door de bocht 'heen vallen' dat is ook minder. Je ziet ook dat ze beter buigt...