hoe kan ik mijn paard mee laten doen met paarden rennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

koerdistan

hoe kan ik mijn paard mee laten doen met paarden rennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 19:06

ik kom uit irak heb sind kort mijn twee paarden laten overkomen.
nu wil ik graag weten of ze snel genoeg zijn en wat is de juiste weg om daar achter te komen?
ik ben pas 13 maanden in nederland dus weet niks van het nederlandse recht.
meerdere mensen zeggen dat mijn paarden heel snel zijn.
dus jullie mening graag..
dus de vraag is hoe kan ik meedoen aan parrden rennen en zijn ze snel genoeg?

hengst.. dit is zijn tijd op 1400 meter (1400 – 1.38,8) 3 jaar oud.

merrie... dit is haar tijd op 1000 meter. 1200 – 1.24,7 bijna 3 jaar

dus graag uw mening. en niet zeggen o wat is het zielig nog niet drie jaar en al zadelmak, maar in mijn land gaat het inrijden gewoon een stuk sneller.
jhet gaat er gewoon om of de paarden snel genoeg zijn, en hoe het dan zit met de papieren?

dit is de stamboek. IRAQI ARABIAN horse
Laatst bijgewerkt door koerdistan op 21-08-10 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:07

Belangrijke vraag: wat voor ras zijn ze?

koerdistan

Re: hoe kan ik mijn paard mee laten doen met paarden rennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 19:17

IRAQI ARABIAN horse

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:43

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:47

AVS lijkt me een betere gok dan de NDR. Als het volle Arabieren zijn tenminste. Als Iraqi Arabian niet WAHO erkend zijn, kun je het schudden qua rennen. Hier rennen alleen Engels Volbloed en Arabisch Volbloed. En draven de dravers.
Overigens zal je een trainer met licentie in de hand moeten nemen, tenzij je van plan bent een eigenaar-trainer/amateur-licentie te gaan behalen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:48

Welkom hier, koerdistan.
Iraqi Arabian Horse Organization (IAHO) is zover ik weet erkend door WAHO, geloof zelfs al in de jaren 80.

Misschien is het een idee om contact op te nemen met het DARC, the Dutch Arabian Racing Committee?
Veel succes!

En puur uit nieuwsgierigheid: wat is de afstamming van je Arabieren? :o

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:44

JoSav schreef:
Welkom hier, koerdistan.
Iraqi Arabian Horse Organization (IAHO) is zover ik weet erkend door WAHO, geloof zelfs al in de jaren 80.

Misschien is het een idee om contact op te nemen met het DARC, the Dutch Arabian Racing Committee?
Veel succes!

En puur uit nieuwsgierigheid: wat is de afstamming van je Arabieren? :o

Welkom in Nederland ;)
de Iraqi Arabian Horse Organization (IAHO) is inderdaad door de WAHO erkend.

mbt je vraag omtrent de papieren, je kan ze over laten schrijven naar het Nederlands Stamboek(AVS) ;)

en om te weet te komen of je paarden snel genoeg zijn voor de baan, lijkt het me verstandig ze eens te laten rennen bij een prof renstal voor AV. ;)

koerdistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 19:25

bedankt voor jullie antwoorden!

waar is dan een prof renstal? en wat voor tijden lopen jullie paarden als jullie er een hebben of kennen?

ik kan niet te ver in gaan op de afstammeling (wegens dat er veel paarden zij gestolen, verduisterd) en ik niet wil dat ik met moeite mijn paarden hiereen heb laten komen dat er wat mee gebeurd. iedereen weet die met de echte volbloeden werkt dat er veel paarden naar america zijn gegaan ,verkocht gestolen door de oorlog.
en dat wens ik mijn paarden niet toe, ik ben er al 7 kwijdgeraakt.
en die gene die de bloed lijnen kent van mijn paarden, weet dat het zuivere raspaarden zijn die heel belangerijk zijn voor de sport en fokkerij. maar dat te zeide.
mijn vraag is dus wie kent een jockey, eigenaar, trainer die mij wil weg wijs maken.
mag ook in het buitenland zijn, ik ben niet plaatsgebonden.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:40

Ik kan me voorstellen dat je daar huiverig voor bent. Ik trek verder ook de zuiverheid van je Arabieren niet in twijfel, want ik ben enigszins op de hoogte van de paardenfok in Irak, van diverse paardenrassen, raszuiver en niet raszuiver. Ik was gewoon erg benieuwd omdat er niet zoveel Iraakse Arabische Volbloeden zijn, vooral niet in Nederland en ik nog niet de kans heb gehad een Iraakse Arabier in het echt te mogen bewonderen. Heb je je paarden inmiddels al verzekerd tegen diefstal? Ik heb inderdaad gelezen dat diverse paarden zijn ontvreemd en enkelen daarvan illegaal zijn geëxporteerd sinds 2003. Maar wellicht zijn het er vele malen meer geweest dan de officiële cijfers, dat zou me niks verbazen. Ik kan me ook voorstellen dat de import erg lastig is geweest, temeer omdat de EU moeilijk doet met import uit diverse landen in die regio en AHS ook in Irak voorkomt. Maar goed, dan nu verder on topic.

Ik denk dat het helemaal geen gek idee is om eens contact op te nemen met het DARC. In de link die ik je gegeven heb staat ook een lijst van trainers e.d. Je zult je paarden moeten onderbrengen bij een professionele trainer/renstal. De rensport in Nederland is relatief klein en aan een lijst regels onderhevig.
Hierboven staan al twee renstallen genoemd met Arabieren: Nibble Star Stables en de Kossack Stud.

Op het forum zijn er een aantal actief in de rensport, ook met Arabische Volbloeden, hetzij trainers, eigenaren of jockeys. Ze zullen zich ongetwijfeld nog melden in je topic en anders kun je eens proberen of je via het AVS of het DARC in aanraking kunt komen met een renstal/trainer bij jou in de buurt (is wel zo praktisch). Heb je je vraag ook al gesteld op het AV forum? http://www.arabischevolbloeden.com/forum

Veel succes!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:56

stel dat je paarden snel genoeg zijn om te koersen, ben je dan niet bang dat ze alsnog bekend worden,daar de uitslagen (met afstamming er bij) vermeld worden op het internet? ;)

koerdistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 12:36

nee want dan zorg ik er wel voor dat ze dag en nacht bewaakt worden, het was alleen belangerijk dat ik in europa terechtkwam en daar zijn we nu.
nu alleen nog mee kunnen doen. ik heb een goed gekeurde hengst en merrie dus als het nu niet zou lukken dan begin ik met het fokken.
zoals ik al eerder zei ik ben er meerder kwijtgeraakt, die sneller waren dan de paarden die ik nu bij me hebt, maar alleen deze twee kon ik veilig stellen en we zijn via een lange weg in nederland geraakt. niet via irak dus. ik ben via griekeland de juiste overgangs paieren gekregen en zo naar nederland gekomen., zo als veel paarden eigenaren het hebben gedaan.

en in nl verwacht ik niet dat de paarden worden gestolen, zo ja dan sta ik met lege handen en ben ik alles kwijt.
de paarden hebben een goede verzekering en staan nu ergens waar ze goed tsaan, maar niet echt de plaats waar ik goed kan trainen, dus ik zoek een jockey, trainer.

bedankt voor de wepcitses, ik ben nu in gesprek met ze (renstal)

ps sorry voor mijn slechte nederlands

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:11

bij Nibble star stables hebben ze ook een woning te huur. :D

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:17

Saint Aissa liep 1300 meter in 1.231

Dadji liep 1200 meter in 1.197

Ik kan je dus zo al vertellen dat ze niet snel zijn :x

NHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:16

Snoek liep 1000 meter in 1,07 minuut dus echt snel zijn ze niet, waar kom je vandaan dan kunnen we eens een rondje crossen :P

koerdistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 12:46

de nieuwe tijd is binnen,

van eergisteren.

2 km 2.04 hengst

2 km merrie 2.07

de vorige tijden waren in iraq gedaan, en op zware zand.

deze tijden zijn op gras gehouden.

(wel op volle snelheid) de vorige loop was niet op 12 en 14 op volle rengalop ze werden ingehouden.

ik wilde laten weten dat ik een jockey heb gevonden en dat ze nu in training staan. als ze weer vol in conditie zijn dan gaan ze op de renbaan. papieren zijn aangevraagt en goed gekeurd.
maar ze gaan rennen in de u.k

bedankt voor de reacties

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:54

Veel succes met de verdere gang van zaken, koerdistan.
Via Griekenland is idd een van de weinige wegen waarlangs paarden uit landen Europa binnen komen die volgens de gewone wegen niet de EU in mogen/kunnen.

Nogmaals, veel succes. Wie weet horen we nog van je paarden in de renwereld. :) :)