Dan is hij nog niet voldoende aan de hulpen en voldoende opgevoed om er mee op pad te gaan. Hoe lang loopt hij al voor de wagen? Hoeveel ervaring heb jij? Door wie is hij betuigd? Hoeveel ervaring heeft dat persoon?
Ik zou er een instructeur naar laten kijken. Een menpaard hoort ten alle tijden voorwaards te gaan als jij dat vraag. Zo niet hoort hij nog niet voor de wagen en zeker niet op de weg.
Hoe is hij als je er mee op het land of in de bak rij?
hahaha...je hebt er echt eigenwijze gevallen bij...die van mij wil geen natte voeten en gaat absoluut niet door plassen heen...ik weet niet of dat op dezelfde manier opgelost kan worden daarom kwam ik even in jou topic neuzen.
komt het misschien door oogkleppen? mijn zusje rijd zo nu en dan buiten op mijn shet met de oogkleppen zodat hij op deze manier ook goed went aan verkeer enzo, misschien is dat een idee
Een van mijn beleer pony's was ook zo. Op het erf prima te rijden en buiten ook. Maar als we net van de stal af gingen dan ging hij staken en stijgeren. Dit was puur omdat hij het erf niet af wilde, het aangespannen rijden vind hij prachtig. Uiteindelijk hebben we dit er natuurlijk uitgekregen, maar als dit je zelf niet lukt adviseer ik er een instructeur en of groom bij te halen.
keona
Geplaatst: 15-08-10 12:18
als je normaal met een hoofstel buiten rijd zonder oog kleppen kun je dit ook eens voor de wagen proberen.blijft de pony staken dan zou ik er een ervaren men instructeur bij halen,wij hadden ook een probleem met onze pony in de sulky liep hij wel maar voor de 4 wieler waar hij wat meer kracht voor moest zetten ging hij staken onze men instructeur is mee gegaan hij probeerde te gaan staken,en toen heeft hij hem netjes en snel gecorrigeerd met de zweep en nu loopt hij er ook voor.dus lukt het je niet zelf effe hulp vragen aan iemand die net wat beter en sneller is met de juiste hulpen op dat moment succes.
tine10
Geplaatst: 17-08-10 15:09
Heeft ze op het verharde misschien zere voeten? Ik bedenk ook maar even wat hoor.
_Isa
Geplaatst: 17-08-10 16:11
Ik Heb lk heb een poosje geleden ook een pony voor de kar beleerd. Het ging hartstikke goed behalve tot weg de weg opgingen... (hij had toe wel oogkleppen) de oogkleppen hebben we weg gehaald en toen was het goed...
misschien heb je er wat aan
sucses
ElsB
Geplaatst: 17-08-10 16:18
Haal er een ervaren instructeur bij en laat dit probleem goed oplossen! Je leest de laatste tijd zo veel berichten over ernstige ongelukken met aanspanningen; dat wil je niet meemaken. Een shet mag dan klein zijn, maar je wilt er toch echt niet mee aan de kletter gaan in het verkeer. Oogkleppen eraf is geen oplossing, zelfs als het werkt. Daar wordt het rijden namelijk niet veiliger door, integendeel. Je pony moet gewoon leren luisteren.