NH grondwerk EN engels rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwi64

NH grondwerk EN engels rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 01:07

hallo, het lijkt me heel leuk om grondwerk volgens de methode
van clinton anderson te doen, maar kan ik dan wel 'gewoon' engels blijven rijden?
ik heb (nog) geen eigen paard maar ik ben al een beetje bezig met het
grondwerk(ook clinton anderson methode) met andere paarden. daarnaast rijd
ik engels (op andere paarden).dus mijn vraag is eigenlijk of ik die twee kan
combineren wanneer ik mijn eigen paard heb.

alvast bedankt :D

kehdra

Re: NH grondwerk EN engels rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 07:14

Lijkt mij van wel :j

Alles valt en staat met het wijken voor druk. Dat geld voor engels rijden, maar ook voor grondwerken...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:40

Ja hoor, kan allemaal gecombineerd worden, doe ik ook :)

Met grondwerk oefen je dingen die in het zadel alleen maar van pas kunnen komen, zoals wijken voor druk (drijven, kijken, focus)

Sterker nog: soms rijd ik zonder zadel en zonder hoofdstel om even het rijden op zit te bevestigen. Goede oefening voor ons beiden!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:42

Ik rij ook Engels naast het doen van veel grondwerk.
Precies wat Puchje zegt, je neemt wat je leert bij het ene mee naar het andere.
Ze kunnen elkaar prima aanvullen en het ene kan voor het andere een behoorlijke eye-opener zijn.

Kiwi64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 17:15

ok, heel erg bedankt!! Maar ik heb nog een vraagje, heb je per se een touwhalster nodig voor dit grondwerk?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 08:03

Voor alle disciplines geldt: gebruik de juiste hulpmiddelen. ZO maak je het jezelf het gemakkelijkst. Springen met een dressuurzadel? Tja het kan, mits niet te hoog. Maar je maakt het jezelf veel gemakkelijker als je een springzadel gebruikt.

Hetzelfde geldt voor een stalhalster bij het grondwerken: de naam geeft al een indicatie waar het halster geschikt voor is. ;) Gebruik op stal. Een touwhalster is ontworpen voor het grondwerk. En omdat ze ook geen vermogen kosten (voor een paar euro heb je een paar meter touw en een handleiding voor het knopen is zo op i-net gevonden), zou ik het zeker aanraden!

Kiwi64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 16:38

HippoLogic schreef:
Voor alle disciplines geldt: gebruik de juiste hulpmiddelen. ZO maak je het jezelf het gemakkelijkst. Springen met een dressuurzadel? Tja het kan, mits niet te hoog. Maar je maakt het jezelf veel gemakkelijker als je een springzadel gebruikt.

Hetzelfde geldt voor een stalhalster bij het grondwerken: de naam geeft al een indicatie waar het halster geschikt voor is. ;) Gebruik op stal. Een touwhalster is ontworpen voor het grondwerk. En omdat ze ook geen vermogen kosten (voor een paar euro heb je een paar meter touw en een handleiding voor het knopen is zo op i-net gevonden), zou ik het zeker aanraden!

Ok, dan koop ik toch maar een touwhalster. Ze zijn idd niet duur, maar ik vind gewone halsters eerlijk gezegd wat mooier :+

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:39

ja waarom niet, ik ben zowiezo van mening dat er niet 1 methode is die overal en bij iedereen past en dat je de dingen moet gebruiken die goed bij jou en je paard passen.
je verdiepen in meerdere methodes en manieren is altijd goed om je rugzak mee vol te krijgen en dan datgene te gebruiken wat bij jou en je paard goed voelt/werkt.