tijgeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

tijgeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 17:30

Nee, niet steigeren! Tijgeren. Ik heb een lange tijd terug een filmpje gezien van een paard die achter een zweep met een plastic zakje aan ging, het was echt harstikke leuk om te zien. als hij hem 'te pakken had' dan kreeg ie wat lekkers, en het paard vond het helemaal geweldig.

kent iemand dit filmpje, en is er een beetje een handleiding hoe je je paard dat leert?

Bojangles

Re: tijgeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:31

Chase the tiger heet dat ;)

Veel paarden doen dat ook al gewoon uit spel hoor, zonder dat daar voer bij aan te pas komt.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:34

Dit bedoel je? :D [GVL-ITP] Chase the Tiger met Valk Cruzado

Ik heb het idd met voer aangeleerd, sommige paarden doen het ook zonder beloning. Het is feitelijk eerst een kwestie van belonen voor het aanraken en vervolgens het zakje zachtjes weg gaan trekken. Als je paardje direct al op het zakje afloopt heb je wrs idd geen beloning nodig, vinden ze het eng dan kan wat lekkers ze fijn over de streep trekken :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 17:40

Ja precies, dat bedoel ik :D Lijkt me zo leuk om is te proberen! Ga mooi even me zweepje uit het stof halen, en een zakje aan binden. Kijken of hij het net zo leuk vind als ik :P

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 10:34

Ik heb het uitgeprobeerd! Hij ging er niet uit zichzelf achteraan, want tja, er was gras dus waarom dan achter een eng zakje aan rennen.

Maar daar was ik op voorbereid, dus 3 keer beloond toen hij het zakje achterna liep en aanraakte. 5 minuten later had ik een galopperende met vreugdebokke pony achter me aan rennen :+ Hij vond het hartstikke leuk. Ik was helaas al vrij snel moe en ook snel door mijn eten heen.

Fjordentroll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:11

Het lijkt me leuk om dat te proberen :P . Als ik ooit een pony/paard krijg of verzorg pony/paard dan ga ik het ook proberen :D