[AR] Ervaringen Vantaggio tuig (Ooteman) of dezelfde prijsklasse?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lottejulia

Ervaringen Vantaggio tuig (Ooteman) of dezelfde prijsklasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 11:51

Omdat mijn pony binnenkort beleerd zal worden voor de wagen, ben ik mij momenteel (alvast) aan het oriënteren op het gebied van mentuigen. Toch vind ik veel tuigen voor recreatief en weinig gebruik erg prijzig. Daar in tegen zijn er dan ook weer veel tuigen te vinden waarvan de prijs zo laag ligt (rond de 100,- euro) dat ik het al niet vertrouw en de kwaliteit waarschijnlijk niet al te best is.

Mijn (voorkeurs) budget ligt rond de 200 tot 350 euro. In deze prijsklasse ligt onder andere het Vantaggio tuig wat bij Ooteman verkocht wordt.

Afbeelding
http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... 0Enkelspan

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit tuig? Of mij een ander tuig kunnen aanraden in deze prijsklasse?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:53

Ik heb via nickyskeet een busse luxus tuig aangeschaft. Het tuig was 286 euro incl. verzenden(shet), de kwaliteit is vergelijkbaar met de betere merken. Ben zeer te spreken over het tuig. Er is ook nog een hobbyvariant van die goedkoper is.

Afbeelding

Heb later wel een broek maat pony gekocht, omdat Zorro met zijn dikke billen er niet tussen paste :D
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 11-08-10 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:56

Ik heb een neusriem van Vantaggio maat FULL maar de maten kloppen voor geen meter, vind het maar raar in elkaar gezet, heb de neusriem aanzet 3 cm na achter moeten zetten en een nieuw aansnoerneusriempje omdat die super kort was. Het leek wel maat pony maar dan met een heel lange neusriem over het hoofd.
Vond het maar raar..... Kwaliteit valt me voor de prijs daarintegen niet tegen..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:21

als je gewoon een s rond surft op internet marktplaats,kapaza enz dan vind je in de prijs klasse die jij wilt uit geven ook mooie tuigjes van ideal.
ik zelf heb een leer enkelspantuig merk onbekend maar kwalitatief zeer goed heb ik ook van internet en ik heb een 2 span tuig van ideal webtech ben hier zeer tevreden over.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 21:43

Bedankt voor de reacties! Ik heb gekeken maar kan vrij weinig tweedehands tuigen van Ideal in maat Cob vinden op o.a. Marktplaats. Ook heb ik al bij Nickyskeet gekeken, maar daar zijn de tuigen in maat Cob niet meer te krijgen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:02

hoi als ik ideal in tik op marktplaats bij dieren en toebehoren vind ik er al 3 in cob maat 2 zijn enkelspan en een is 2 span van webtech dus ook te gebruiken als enkel span als je er losse lichtogen bij koopt en een broek
Lottejulia schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik heb gekeken maar kan vrij weinig tweedehands tuigen van Ideal in maat Cob vinden op o.a. Marktplaats. Ook heb ik al bij Nickyskeet gekeken, maar daar zijn de tuigen in maat Cob niet meer te krijgen.

Lacuna

Re: Ervaringen Vantaggio tuig (Ooteman) of dezelfde prijsklasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:27

Ik heb zelf een excelsior tuig van horseshopinternational (in bruin ;) ) Ik ben er heel erg tevreden over, en ik ken meer mensen die ermee mennen en er minstens net zo tevreden over zijn.
Ik vind het heerlijk soepel, vormt goed naar de pony en het ziet er nog mooi uit ook.
groetjes, lacuna