Leeftijd mini pony's VD

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jacquelien_x

Leeftijd mini pony's VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 10:02

Hallo,
ik heb twee mini pony hengstjes van 1,5 jaar oud. (let op: ik heb hier geen bewijs voor, het kan maarzo zijn dat ze ouder/jonger zijn, maar jonger lijkt me niet gezien
het lichaam). Nu ik wil graag beginnen met VD. Nu snap ik ook wel dat je dat niet in een dag kan, dus zal ik toch moeten beginnen met de basis. Maar mijn vraag is,
zodra die basis erin zit, kan ik dan al verder gaan?
Ik heb al wat topics opgezocht en overal staat vanaf 2,5 jaar. Maar nu is dat in mijn idee toch wel verschillend voor een groot paard als van een mini pony. Een
groot paard moet nog zoveel groeien, veranderd nog zo enorm. Deze mini's hebben hun figuurtje al wel redelijk.

Ik lok geen ruzie uit, ik zou alleen eens willen weten wat jullie mij aanraden.

Hier een aantal foto's zodat jullie de body van de mini's kunnen zien.
Afbeelding

Oscar de appaloossa, met deze ga ik nog lang niet aan de gang want die is er qua vertrouwen nog lang niet aan toe.
Afbeelding

Het gaat dus om de voorste zwarte.
Afbeelding

Ik zou het ook graag horen wanneer jullie denken dat deze pony's ouder/jonger lijken dan 1,5 jaar

Als er fouten zijn in dit topic, ben niet heel bekend met bokt, dan hoor ik het graag.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Leeftijd mini pony's VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:02

Ik verplaats dit topic van AR naar GVL omdat dit niets met het aangespannen rijden/mennen te maken heeft.

Jacquelien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 13:35

Bedankt, zijn er nog mensen die hier antwoord op hebben?

Ze zijn dus definitief 1,5 jaar (heb het nagevraagt)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:07

Het gaat er niet om dat je paardje uitgegroeid is. (en dat is een mini ook echt niet op 1.5 en ook nog niet op 2.5) maar het gaat meer om de geestelijke leeftijd. VD is geestelijk belastend omdat het veel concentratie en denkvermogen kost. Een veulen kan zich nog niet lang concentreren.

Ik zou gewoon beginnen met simpele dingetjes. Meelopen, halthouden, achterwaarts, parkeren eventueel toucheren. Daar ben je wel even mee bezig en verder zou ik ze nog lekker met rust laten, vind hem er nog vrij jeugdid uitzien. Vanaf 2.5 kun je dingen zoals het flemen en kusjes geven etc. gaan leren dan kunnen ze zich beter concentreren.

Wil je toch eerder beginnen omdat je denkt dat je paard er wel aan toe is. (Jij kunt hem immers beter inschatten dan wij vanachter een schermpje) doe dan korte sessies en leer dingen spelenderwijs aan.

Succes! :)

Als je nog vragen hebt kun je ook even op www.everyoneweb.com/NALANTA kijken.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:10

ik denk dat als ze zicht idd kunnen concentreren, je wel wat makkelijke kunstjes kan doen dus niet hele moeilijke enzoo dingen!

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:32

ik zou ook even :j op nalanta kijken ZIE: Hannah's post...

Jacquelien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 19:02

Hartelijk dank! Ik was al begonnen met wat 'halt' oefeningen en dat hij braaf meeloopt en dan wil hij braaf meelopen. Maar inderdaad
zoals jij beschrijft nog maar korte poosjes. Nou ik denk dat ik dan maar gewoon ga oefenen dat hij braaf is aan het halster en
spelenderwijs af en toe wat probeer, zonder er erg veel druk op te leggen.

Bedankt

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:16

Ik ben erme begonnen op haar 3e.
Daarvoor verzorgde ik haar nog niet :p
Is ook een minipony.
Ik weet de minimale leeftijd niet eigenlijk, maar als ze willen leren en nie moeilijk gaan doen, kun je steeds meer proberen.

melaniex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:45

het beste lijkt mij om gewoon te leren netjes meelopen en misschien achteruit op een commando met jou ernaast. En denk op ong 3 jaar beginnen met de echte trucjes:p