Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
indultia schreef:Van longeren worden ze over het algemeen ook wel sterker in de achterhand. Ik longeer mijn paard nu sinds een halfjaar echt serieus met bijzetteugel of aan de dubbele longe en ik merk echt dat hij sterker geworden is.
Veel schakelen in de draf en galop werkt ook goed. Ik werk ook met balkjes lopen aan de longeerlijn, goed voor de spieren en leuk voor de afwisseling.
Succes ermee!
mizzpoez schreef:Sja, voor een sterke achterhand moet je krachttraining oefenen.
Een berg op en af zou ideaal zijn maar bij gebrek aan bergen kun je misschien zelf iets bergop bedenken? Mijn grote slungel liet ik al vroeg balkjes lopen en hindernisjes springen. Maar dit eerst heel erg veel los trainen, daarna er pas op (hoewel ik zelf nooit aan het onderdeel 'erop' ben toegekomen, toen was hij al overleden).
Ze gaan heel snel bilspieren ontwikkelen van balkjes lopen en hindernisjes springen en ze worden er behendig en zekerder van, dus dat is ook mooi meegenomen. Hindernissen hoeven helemaal niet hoog te zijn trouwens.
Verder veel overgangen, ook eerst los of aan de hand, dan pas erop, probeer hiermee de verzameling te creëren voordat je dit onder het zadel doet.
Yvett11 schreef:p.s. wat is er gebeurt?
(hoewel ik zelf nooit aan het onderdeel 'erop' ben toegekomen, toen was hij al overleden).