Hoe lang wandelen met een jaarling?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Hoe lang wandelen met een jaarling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 19:32

Ik denk niet dat het hier goed staat, sorry hier voor.
Sinds een tijdje heb ik een mini jaarling ruintje, eigenlijk had ik verwacht dat hij nog niets geleerd zou hebben maar hij kan eigenlijk al vrij veel.
Nu bedacht ik me dus om te gaan wandelen, hij loopt heel netjes naast je en stopt als dit hem word gevraagd. Op het moment wandelen we op een prive weg waar dus geen verkeer of niets is vrij weinig indrukken dus. Maar als het zo goed blijft gaan wil ik wel wat verder gaan wandelen op andere paden.
Mijn vraag dus nu hoe lang kan ik met hem gaan wandelen? (Natuurlijk ga ik niet van 10 minuutjes wandelen naar een uur, alles word rustig aan opgebouwt zodat het ook leuk blijft.)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 19:49

Ik zal vast ongeduldig zijn, maar is er nou helemaal niet op bokt die het weet? :D Kan toch zeker niet?

HeleneDas

Re: Hoe lang wandelen met een jaarling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:53

Ik zou kijken naar je pony , je wandelt bijv eerst een week elke keer 10 minutjes daarna 15 enzo.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:01

Gewoon rustig opbouwen, dan kan hij best een aantal keer per week een half uurtje wandelen.

Mijn mini's vinden het altijd erg leuk om mee te mogen wandelen, veel plezier samen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:24

Denk dat een half uurtje per keer genoeg is. Ze hebben niet zo veel concentratie vermogen. En je kunt dus beter optijd stoppen en het goed afsluiten. Daarbij zal hij wat meer indrukken opdoen en dat is al spannend genoeg.

xxiloveyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:44

Tigra_ schreef:
Denk dat een half uurtje per keer genoeg is. Ze hebben niet zo veel concentratie vermogen. En je kunt dus beter optijd stoppen en het goed afsluiten. Daarbij zal hij wat meer indrukken opdoen en dat is al spannend genoeg.

ja heb ik ook gedaan!