Zelf sidepull vlechten/knopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nobody05

Zelf sidepull vlechten/knopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 20:55

hoii kan iemand mij uitleggen hoe ik zelf een sidepull maak want een halen in de winkel vindt ik nog best duur en ik dacht mechien lukt het me zelf ook
als dit niet gaat hoor ik het ook graag!

gr riekie

Ziezoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:00

Wat vind je duur?
Wij verkopen leren sidepull hoofdstellen van € 69.

Groetjes Wendy

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 10:18

Ziezoo schreef:
Wat vind je duur?
Wij verkopen leren sidepull hoofdstellen van € 69.

Groetjes Wendy

^.^dat vindt ik duur :P

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:05

Ik lees mee ik wil graag ook zelf sidepull neusriem maken die je aan je eigen hoofdstel kan vastmaken.

Riekie, ik heb ook al bij het topic over showhalsters gekeken (rassen-> arabieren -> Het zelf maken van Arabisch showtuig topic), daar maken mensen zelf halsters, dus die weten ook wat af van knoop technieken, ik heb daar mijn vraag ook al gesteld, maar ik volg het hier ook even mee.

Air

Re: Zelf sidepull vlechten/knopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:07

IcePrincess maakt sidepull neusriemen die je aan je gewone hoofdstel vast kan maken :) Vanaf €15.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:08

Ik volg dit ook even, weet iemand misschien ook de maten?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:26

x_Marr schreef:
IcePrincess maakt sidepull neusriemen die je aan je gewone hoofdstel vast kan maken :) Vanaf €15.

Jah ik heb er al meer gezien op internet, maar ik vind zelf maken veel leuker, anders had ik er al wel een gekocht natuurlijk :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:33

Sidepull neusriem is een dik stuk touw met aan beide kanten 2 ringen. Maat kan je bij eigen pony meten.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:42

tamary schreef:
Sidepull neusriem is een dik stuk touw met aan beide kanten 2 ringen. Maat kan je bij eigen pony meten.

Als je weet hoe je de uiteindes moet knopen bij de ringen voor een mooie en stevige afwerking dan maak je mij heel blij, ik weet helemaal hoe dat ding moet zitten en moet zijn en hoe je ze kan knopen maar de afwerkings knoop bij de ringen is voor mij nog een raadsel :P
Als iemand dat dus weet hoor ik het graag :D

Owja voor TS als je onder macrame zoekt vind je ook veel knoop technieken, plat ,rond, sier enz.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:46

Ga naar een touwslager/zeilwinkel en vraag ze daar om 2 oogsplitsen te maken met die ringen erin. Dat is de simpelste en netste manier. Anders moet je er een binding op zetten met een heel dun, sterk touwtje, maar dan heb je wel een flink dik stuk bij de uiteinden zitten.
Heb even geen link om binding te maken, kan het zelf wel, maar uitleggen lukt helaas niet.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:57

tamary schreef:
Ga naar een touwslager/zeilwinkel en vraag ze daar om 2 oogsplitsen te maken met die ringen erin. Dat is de simpelste en netste manier. Anders moet je er een binding op zetten met een heel dun, sterk touwtje, maar dan heb je wel een flink dik stuk bij de uiteinden zitten.
Heb even geen link om binding te maken, kan het zelf wel, maar uitleggen lukt helaas niet.

Dat is een slim idee!
Zit een zeil/surf/vlieger winkel 10 min fietsen bij mij vandaan, kan ik daar eens gaan kijken, misschien weten die mensen mij ook uit te leggen hoe je die binding kan maken.
Jammer dat je geen link daarvan hebt en uitleggen lijkt me ook vrij lastig in alleen maar woorden zonder voorbeeld plaatje erbij :D

Bedoel je met die binding zoiets als dat uiteinde bij het neusstukje op het plaatje?
Dit is trouwens wel het idee wat ik heb hoe die moet worden, misschien voor TS ook wel een idee om het zo te doen?
Dan hoef je dus alleen het neusdeel te maken, de rest blijft je eigen hoofdstel.

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:01

@_vivi_ : Ja

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:19

Tanja op bokt maakt losse neusriemen voor een sidepull. Zijn niet zo duur, je kan ze zelf aan je hoofdstel bevestigen. Heel leuk!
Zo ziet mijn sidepull eruit;
Als je een beetje handig bent kun je dit natuurlijk ook zelf maken.

Afbeelding

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 11:21

_vivi_ schreef:
Ik lees mee ik wil graag ook zelf sidepull neusriem maken die je aan je eigen hoofdstel kan vastmaken.

Riekie, ik heb ook al bij het topic over showhalsters gekeken (rassen-> arabieren -> Het zelf maken van Arabisch showtuig topic), daar maken mensen zelf halsters, dus die weten ook wat af van knoop technieken, ik heb daar mijn vraag ook al gesteld, maar ik volg het hier ook even mee.

oke hopelijk vinden we de oplossing =D

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 11:22

x_Marr schreef:

kijk die prijs is beter te doen bedankt! =D

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 11:25

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:18

Oh jah die leren zijn ook wel heel mooi!
Misschien dat ik die wel neem, en eentje zelf maak van touw.
Nou riekie, dan weet jij ook meteen dat je zoiets kan nemen voor 15 euro :P

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:22

ik heb een sidepull volledig in leer. zal er eens een foto van trekken. staat niet in mijn profiel. Vind ik nog steeds beter dan touw.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 10:00

_vivi_ schreef:
Oh jah die leren zijn ook wel heel mooi!
Misschien dat ik die wel neem, en eentje zelf maak van touw.
Nou riekie, dan weet jij ook meteen dat je zoiets kan nemen voor 15 euro :P

haha ja lekker makkelijk erg godkoop ook mja maak er natuurlijk nog wel meer :P van touw fzo

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 10:01

_vivi_ schreef:
tamary schreef:

Dat is een slim idee!
Zit een zeil/surf/vlieger winkel 10 min fietsen bij mij vandaan, kan ik daar eens gaan kijken, misschien weten die mensen mij ook uit te leggen hoe je die binding kan maken.
Jammer dat je geen link daarvan hebt en uitleggen lijkt me ook vrij lastig in alleen maar woorden zonder voorbeeld plaatje erbij :D

Bedoel je met die binding zoiets als dat uiteinde bij het neusstukje op het plaatje?
Dit is trouwens wel het idee wat ik heb hoe die moet worden, misschien voor TS ook wel een idee om het zo te doen?
Dan hoef je dus alleen het neusdeel te maken, de rest blijft je eigen hoofdstel.

Afbeelding

zoww mooie teugels =O

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:09