Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tamary schreef:Sidepull neusriem is een dik stuk touw met aan beide kanten 2 ringen. Maat kan je bij eigen pony meten.
tamary schreef:Ga naar een touwslager/zeilwinkel en vraag ze daar om 2 oogsplitsen te maken met die ringen erin. Dat is de simpelste en netste manier. Anders moet je er een binding op zetten met een heel dun, sterk touwtje, maar dan heb je wel een flink dik stuk bij de uiteinden zitten.
Heb even geen link om binding te maken, kan het zelf wel, maar uitleggen lukt helaas niet.
_vivi_ schreef:Ik lees mee ik wil graag ook zelf sidepull neusriem maken die je aan je eigen hoofdstel kan vastmaken.
Riekie, ik heb ook al bij het topic over showhalsters gekeken (rassen-> arabieren -> Het zelf maken van Arabisch showtuig topic), daar maken mensen zelf halsters, dus die weten ook wat af van knoop technieken, ik heb daar mijn vraag ook al gesteld, maar ik volg het hier ook even mee.
_vivi_ schreef:tamary schreef:Ga naar een touwslager/zeilwinkel en vraag ze daar om 2 oogsplitsen te maken met die ringen erin. Dat is de simpelste en netste manier. Anders moet je er een binding op zetten met een heel dun, sterk touwtje, maar dan heb je wel een flink dik stuk bij de uiteinden zitten.
Heb even geen link om binding te maken, kan het zelf wel, maar uitleggen lukt helaas niet.
Dat is een slim idee!
Zit een zeil/surf/vlieger winkel 10 min fietsen bij mij vandaan, kan ik daar eens gaan kijken, misschien weten die mensen mij ook uit te leggen hoe je die binding kan maken.
Jammer dat je geen link daarvan hebt en uitleggen lijkt me ook vrij lastig in alleen maar woorden zonder voorbeeld plaatje erbij
Bedoel je met die binding zoiets als dat uiteinde bij het neusstukje op het plaatje?
Dit is trouwens wel het idee wat ik heb hoe die moet worden, misschien voor TS ook wel een idee om het zo te doen?
Dan hoef je dus alleen het neusdeel te maken, de rest blijft je eigen hoofdstel.