Ik heb 2 shetjes die in enkelspan voor de wagen(tje) staan. Het zijn 2 half broertjes van elkaar met een leeftijdsverschil van 5 dagen , en ze staan dus al hun hele leven bij elkaar. Ik zou dol graag lekkere lange ritten met ze willen maken , maar het probleem is dat ze na een half uur doordraaien
en met alle geweld naar elkaar terug willen. Het begint meestal al met het verlaten van het erf , dat ze moeilijk gaan doen, maar dat is gelukkig ook zo weer over. Om dit hele gedoe te voorkomen zou ik ze erg graag in 2 span willen zetten , maar dan komt nu het probleem : de een is ong. 90 cm hoog en de ander is ongeveer 1.05 m hoog. Kunnen ze nu gewoon in 2 span lopen of levert dit erg veel problemen op
En zo ja wat voor een problemen? Hoe het eruit ziet maakt me niets uit , want ik men voor m'n plezier. De kleine kan de grote probleemloos bijhouden , eigenlijk omdat de grote luier is als de kleine en dus al niet al te veel door wil lopen.
Maar je hoort zoveel verschilende meningen. De ene zegt dat het geen problemen opleverd. En de ander zegt dat de ene pony dan meer belast word dan de ander omdat de 1 meer moet trekken en de ander meer moet inhouden. Wat is er nu waar , want ik ben nu echt helemaal de weg kwijt.
Als het niet kan , kan je de pony's dan wel leren om achter de wagen te lopen ( uiteraard met 2 personen op de wagen) of is dat gevaarlijk? Ik heb het namelijk wel eens gezien. Die persoon zei dat hun dat vaker deden tijdens lange ritten omdat ze dan zo de pony's konden wisselen. (eerst de een laten trekken en daarna de ander)Het is hoe dan ook tussen de pony's echte liefde
en ik zou het voor hun erg leuk vinden als ze met z'n 2en tegelijk mee kunnen.Wie o wie kan mij hier duidelijkheid over geven ?
Alvast bedankt
, groetjes van Sandra en de shetjes Jhonny en Logan.