[NH] Wat moet ik doen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xbeauty

[NH] Wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 18:40

Ik heb een probleem. Ik ga 22 Augustus een 6-daagse (freestyle) jeugdweek doen bij Equixantos. Ik wil graag mijn (verzorg)pony meenemen. Alleen heb ik een probleem. Beauty gaat schuin staan in de trailer. Dus tussen het schot. En hij is nooit afgespeend waardoor hij gaat hiniken. Nu staat hij overdag zonder zijn moederen in een weide en s'nachts alleen. Dit houd mij onwijs tegen maar Beauty is een onwijze dominante pony waar ik graag mee wil leren dat hij mij als leider zit en niet anderson. Verder zijn er nog ook schriktraining wat mij onwijs zou helpen. zodat hij minder zou schrikken.

Wie kan mij helpen? zal ik hem thuis laten staan of meenemen?

_Tara_

Re: [NH] Wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:55

Ik zou toch proberen haar dan mee te nemen. Moet je ver rijden met de trailer?

Xbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 19:23

_Tara_ schreef:
Ik zou toch proberen haar dan mee te nemen. Moet je ver rijden met de trailer?

Het is 211 kilometer. Laatst gingen we ook naar ermelo voor de castingdag van de penny. toen ging hij hangen en hebben we zijn moeder er bij gedaan. Hij was toen nog een beetje onrustig. Zodra we gingen rijden werd die rustiger en ging die dus schuin staan. maar zat wel lekker hooi te eten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:19

Wat meer oefenen in dingen doen zonder zijn moeder lijkt me dus voor de hand liggen. Heb je de mogelijkheid om een paar keer met de trailer te oefenen zodat hij er toch aan went? En dan dus moeder er echt buiten laten.
Eerst zorgen dat hij braaf op de trailer staat, daarna een klein stukje rijden, dat nog een stukje uitbreiden als het goed gaat. Het klinkt alsof die week wel eens heel nuttig voor hem zou kunnen zijn.
Oja, schuin staan in de trailer is geen probleem, mits daarvoor ruimte is, dus als hij dat comfortabeler vindt, lekker schuin laten staan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:02

Als een paard schuin staat, heeft hij meer balans in de trailer. Geef hem de kans om schuin te gaan staan, haal het schot eruit indien mogelijk.
Zoals door Waratje is aangegeven, je hebt nog tijd om te oefenen, maak daar gebruik van.

Xbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 18:19

Cassidy schreef:
Als een paard schuin staat, heeft hij meer balans in de trailer. Geef hem de kans om schuin te gaan staan, haal het schot eruit indien mogelijk.
Zoals door Waratje is aangegeven, je hebt nog tijd om te oefenen, maak daar gebruik van.

Het nadeel is dat het schot er niet uit kan. Beauty staat zegmaar aan 1 touw. en wurmt zich er tussen. als hij eenmaal er staat. eet hij rustig hooi. Onderweg (naar emelo een tijdje geleden) Hebben we hem nog een paar keer goed gezet. Maar hij gaat steeds terug. Alleeen het stilstaan gaat hij schrapen. zodra wij rijden gaat het goed.

Ik heb niet veel om te oefenen. Zondag ga ik 3 weken naar frankrijk (parreli stal). Ik kom op vrijdag 13de terug :(:) . En de eigenaar is ook weg naar EK in engeland. Ik zal morgen eens vragen of als ik terug ben even mag oefenen.

Xbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 18:24

Waratje schreef:
Wat meer oefenen in dingen doen zonder zijn moeder lijkt me dus voor de hand liggen. Heb je de mogelijkheid om een paar keer met de trailer te oefenen zodat hij er toch aan went? En dan dus moeder er echt buiten laten.
Eerst zorgen dat hij braaf op de trailer staat, daarna een klein stukje rijden, dat nog een stukje uitbreiden als het goed gaat. Het klinkt alsof die week wel eens heel nuttig voor hem zou kunnen zijn.
Oja, schuin staan in de trailer is geen probleem, mits daarvoor ruimte is, dus als hij dat comfortabeler vindt, lekker schuin laten staan.

Oefeningen zonder zijn moeder doe ik nu genoeg. Overdag staan ze geschijden. En met Beauty doe ik 5 a 6 keer iets per week. De trailer in is niet zo'n probleem. Hij loopt er zo in. Alleen als je klep dicht gaat. gaat hij hangen en schrapen. Ook zodra we rijden is er niks aan de hand. Heb jij misschien oefeningen die ik zou kunnen doen?

Het nadeel is dat hij er bijna geen ruimte heeft. hij staat tussen het schot en het zadelkamertje. Hij staat aan 1 touwtje en gaat er zelf tussen staan.

Xbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 19:19

Iemand nog een idee?

paardbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 08:46

ik heb nog wel een idee
ik wil niet zuren maar meschin is het handig of meschin ook wel luuk voor jelie samen om te doen.
er zijn ook cursusen trailer laden binen het NH
ik heb ook zoon cursus gedaan en heb er goede ervaring mee het is egt leuk en heel lerrsaam

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:58

Een trailer lenen of huren waar je paard wel schuin in kan staan?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:00

paard aan 2 kanten vast zetten?