Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ElsB schreef:Ja, die dingen gebeuren ons allemaal vroeg of laat. Gelukkig is het goed afgelopen. Uit je verhaal blijkt maar weer eens hoe belangrijk het is om altijd een groom mee te nemen. Gewoon weer lekker gaan mennen zondag; liefst met een ervaren groom. Enne: misschien moet je dat bordje een andere plek geven zodat je er niet meer achter kan blijven haken met je lamoen?
Citaat:zo had stanley zich gedraaid maar de wagen draaide niet mee.
Abeltje77 schreef:Het klinkt allemaal wel heel onschuldig, maar naar mijn bescheiden mening mag er nog wel aan de gehoorzaamheid gewerkt worden.
"wijkt uit, wil niet terug, en blijft uitwijken"?
Dat mag toch niet gebeuren?
Echwel schreef:Maw, je pony heeft totaal geen ontzag voor je en gaat gewoon zijn eigen gang, hier mis je toch een heel stuk basistraining en mag je blij zijn dat je geen ongelukken hebt veroorzaakt
Echwel schreef:Maw, je pony heeft totaal geen ontzag voor je en gaat gewoon zijn eigen gang, hier mis je toch een heel stuk basistraining en mag je blij zijn dat je geen ongelukken hebt veroorzaakt
ElsB schreef:@Echwel: ik snap je reactie best, maar vond 'm wat kort door de bocht. Op grond van de openingspost van TS kan ik niet beoordelen of het paard in de basis niet goed luistert. Edit: misschien heeft TS nog wat weinig ervaring? Dat hadden mijn vriend en ik ook toen we begonnen met buiten rijden.
We moeten vroeg op laat allemaal in de praktijk leren omgaan met lastige situaties en met 'gemiep', zoals Joy het noemt. TS geeft toe dat fouten te hebben gemaakt. Dat is een goed begin om iets bij te leren. Blijven lessen bij een deskundig iemand is natuurlijk de beste manier om meer te leren, maar dat is niet altijd gemakkelijk te realiseren.