De laatste dateert alweer uit maart, en onderhand hebben we alweer een hoop gedaan en geleerd!Als eerste: Lange Teugel wedstrijd M2-niveau eind maart:
Erg fijne foto vind ik zelf, hij begint zichzelf nu mooi te dragen vanuit de achterhand.

En dan een grote sprong naar 12 juni. Toen heb ik een clinic gevolgd tijdens de Jong NSPS Promotiedag.
De clinic was overigens slechts een halfuur na dit spektakel: [SPR-ITP] Umpire en ik Kampioen Puissance springen! (= HOOGspringen)
Dus Umpire was een beetje moe
Maar niettemin een paar mooie stukjes
Degene die de clinic gaf was Jaqcues Pieterse.
Mn zusje deed ook mee met Pippi
In totaal waren we met zn 3en in het groepje.
Sfeerplaatje

Een beetje moe, maar hij liep wel superfijn
Ik moet alleen mn handen laag houden

En nog even op de foto met het groepje

Twee weken later had ik weer een wedstrijd. Wederom de M2 proef. Hij ging nagenoeg vlekkeloos, en met mooie punten een 1e plaats behaald
Op naar het Z 
Het was wel HEEL WARM
Tijdens het losrijden had ik mn laarzen al aan, maar ineens kreeg ik kramp en ik viel gewoon echt bijna om
Kon niet meer zitten staan of lopen, dus vriendlief is als n speer mn schoenen gaan halen en dan maar zo de proef in
Gelukkig had ik niet mn paarse sokken aangetrokken 

Tot slot heb ik 4 juli een clinic van Piet Bakker georganiseerd. En uiteraard zelf ook meegedaan
We hebben gewerkt aan de appuyementen en de galop. Beide oefeningen staan echt nog aan de basis. Met de appuyementen ben ik al heel tevreden als hij kleine stukjes goed inbuigt en gaat scharen. Het is allemaal niet makkelijk met die korte beentjes
De galop heb ik helaas geen foto's van, camera was leeg 
Even warmdraaien (nouja warm
t was 30 graden
) inzet schouderbuitenwaarts
Piet houdt het goed in de gaten
Hier moest hij nog iets meer inbuigen als ik me niet vergis
Appuyement in stap. Hier begint de juiste buiging een beetje te komen

Ander moment van het appuyeren. Piet werkt vanuit het zijwaarts gaan, dus eerst moet de achterhand opzij, dán ga je pas de stelling ombuigen. Sommige paarden pakken overigens bijna direct de juiste buiging mee. Umpire heeft er iets meer moeite mee, en daarom doen we het dus op deze manier. Op deze foto zie je dus het inzetten van de achterhand, met nog gewone stelling.

En vanaf de andere kant. Ook hier begint het een beetje te komen

Nou tot zover de fotoverzameling
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Oh en ter vergelijkingsmateriaal is dit misschien wel een interessante foto
3,5 jaar geleden 
http://i380.photobucket.com/albums/oo24 ... jaarLT.jpg