Me paardje voor de eerste keer longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stephzdesign

Me paardje voor de eerste keer longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:24

Als eerst leuk dat je eventjes een kijkje komt nemen bij mijn topic.
nu wat info over me paardje:

naam: Yemen Boko
Ras: Draver
Leeftijd: 5 jaar

Dit is de eerste keer dat me paardje werd gelongeerd. Ik heb wel hulp gekregen van een stalgenootje, omdat ik het zelf ook nog moet leren. We hebben eerst zonder lijnen gelongeerd, om hem eventjes warm te laten lopen. Daarna hebben we elastiek geprobeerd. Dit deed hij heel goed en kreeg het snel onder de knie.
Daarna hebben we het geprobeerd met dubbele lijnen. Dit vond hij nog wel erg spannend maar ondanks dat deed heel erg zijn best. Geen instap fotos maar uiteraard is dat wel eerst gebeurd. Zijn linkerhand vond hij wat lastiger, maar dat komt wel goed. Gewoon veel oefenen ;).
Nu de fotos. :D

Afbeelding
1.losdraven
Afbeelding
2.Galop

Longeren met elastiek:
Afbeelding
3.stappen
Afbeelding
4.een draf. Nog iets gespannen
Afbeelding
5.dit vind ik al een beter en relaxter beeld
Afbeelding
6.draf

Longeren met dubbele lijnen:
Afbeelding
7. <3
Afbeelding
8. hij doet het al steeds beter
Afbeelding
9. Lekker ontspannen beeld
Afbeelding
10. ik vind het er goed uitzien, al zeg ik het zelf ;)
Afbeelding
11. eventjes de hals strekken
Afbeelding
12. dit is niet helemaal de bedoeling, maar hij vond het zo moeilijk
Afbeelding
13. zijn moeilijke hand
Afbeelding
14. maar hier loopt hij alweer een stuk beter :o
Afbeelding
15. Zooo en na het harde werken is me kerel lekker klaar *D

Ik ben onwijs trots op me kerel dat hij het zo snel onder de knie kreeg. Je mag best commentaar/tips geven, maar houd het aub netjes. Het is natuurlijk wel zijn eerste keer ;) !!

Groetjes!!

HeleneDas

Re: Me paardje voor de eerste keer longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:27

Ik heb er verder niet zoveel verstand van,
Maar ik denk dat het een beetje veel is voor de eerste keer, en ik vind hem ietsjes mager want je ziet zn ribben.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:29

waarom de 1e keer al gelijk zoveel verschillende dingen doen?
laat hem eerst lekker aan het longeren opzich wennen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:29

Vind het wel heul snel gaan opeens. Normaal gaan hier maanden overheen.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:30

Hij is niet uren gelongeerd hoor ;),, hij is maar 20 min bezig zijn geweest. en het is allemaal rustig aan gedaan. Eventjes om te kijken waar hij het beste op reageerde.
Verder over zijn gewicht. Ik ben al druk bezig dat hij wat voller word, dus dat weet ik ;). Graag geen commentaar over zijn gewicht ;)..
Dankjewel voor je reactie!

OFF_LINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:31

vind t wel veel voor de 1e keer, maar het ziet er op een paar foto`s al leuk uit! succes!

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:32

Wat ik net al zei, dit was eventjes om te kijken hoe hij op deze 2 dingen reageerde ;).. Nu longeer ik hem alleen met elastiek omdat hij hierop beter reageerde :).
Dankjewel voor de reactie :).

Boemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:32

Ik vind inderdaad dat je veel vraagt van hem de eerste keer maar het zag er verder wel goed uit! Ik vind het absoluut niet te mager je mag net zijn ribben kunnen zien groten deel van de paarden is te dik!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:33

kippie20 schreef:
Hij is niet uren gelongeerd hoor ;),, hij is maar 20 min bezig zijn geweest. en het is allemaal rustig aan gedaan. Eventjes om te kijken waar hij het beste op reageerde.
Verder over zijn gewicht. Ik ben al druk bezig dat hij wat voller word, dus dat weet ik ;). Graag geen commentaar over zijn gewicht ;)..
Dankjewel voor je reactie!

oke, dat wist ik niet!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:34

Hebben jullie de binnenkant nou afgezet ? ( gewoon even vraagje uit interesse hoor )
Verder leuk dier , Wat schraal..
Is hij verder ook beleerd ?

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:34

Dankjewel voor de reactie :). De reden waarom ik 2 dingen geprobeerd heb, is gewoon om te kijken hoe hij erop reageerde:). maar dit had ik al gezegd.
Dankjewel!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:35

Super leuk paardje! :j
Ach, teveel doen.. We vragen allemaal weleens onbedoeld iets teveel van ons paard, dier leeft nog en ziet er ook niet vreselijk gestresst uit dus zal allemaal wel meevallen. :)

Ik vind het er al super uitzien hoor TS! Mocht willen dat die van mij zo liep met longeren.. :')
Grappige longeerbak heb je ook, nog nooit gezien! :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:37

De eerste keer longeren en dan al bijzetten? zou je hem niet eerst op eigen benen leren lopen.. en dan ook nog gelijk 2 totaal verschillende hulpteugels.. Mijn tip.. laat hem eerst op eigen benen lopen en zet hem dan bij.

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:39

ziet er leuk uit. Aan de dubbele longe kan makkelijk met jou draver als ze in training hebben gestaan zijn de dat gewend, tussen de lijnen lopen. Alles achter de benen langs vinden ze meestal eng.

Je kan makkelijk dingen proberen beter rustig aan en proberen dan 1ding te zwaar doen. Bovendien ziet hij er niet moe en bezweet uit. Goed bezig en top dat je hulp hebt gevraagd. Veel plezier met je draver ik heb er ook eentje zou nooit meer terug willen :D

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:40

@ jackgirl: zo is onze longeerbak ;). dus dat was al. Heb ik niet speciaa afgezet. had liever gehad dat er geen lijn zat ;).
Hij is verder wel beleerd. Ik rijd op dit moment een beetje dressuurmatig met hem. Zodat hij lekker ontspannen word.

@ H_Nalanta: Super bedankt voor je onwijs leuke reactie :). indd het is gewoon voor het uitproberen en ik vond dat hij super deed :). Als hij gestresst zou raken had ik dit ook niet gedaan hoor ;).
Haha.. ik ben niet anders gewend van de longerbak, maar het soms wel vervelend hoor zo'n lijn ;).

@mossel: dit is de eerste keer dat hij met bijzet word gelongeerd ;). sorry vergeten neer te zetten. Ik heb wel eens gelongeerd zonder bijzet, dus het niet zo dat hij voor het eerst de longeerring ziet ;)..

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:41

overigens zetten de top trainings stallen de jongen nog niet ingereden paarden ook bij, ook de eerste x en daar zijn ze niet bepaald slechter van geworden onze top prestatie paarden uit nederland.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:42

Ooh ik dacht al, dan veranderd mijn mening :) sorry

Ik zou wel proberen hem iets meer over de rug te laten lopen, dat ontbreekt zo nu en dan wel een beetje, succes :)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:43

@ randey: Dankjewel voor je reactie! ik vond het zelf ook wel verstandiger om iemand anders eerst me paardje met bijzet te longeren, want ik wist niet precies hoe dubbele lijnen en zo'n elastiek werkte ;).
ik kan ook zeker niet meer zonder hem..

Citaat:
overigens zetten de top trainings stallen de jongen nog niet ingereden paarden ook bij, ook de eerste x en daar zijn ze niet bepaald slechter van geworden onze top prestatie paarden uit nederland.

nou wie weet komt mijn paardje ook nog wel bij de top prestatie paarden :))

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:44

@ mossel : maakt ni uit. had het ook gewoon neer moeten zetten ;).

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:47

@ mossel : misschien domme vraag, maar wat bedoel je precies met over de rug heen laten lopen??;)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:47

dan heb ik ook niets gezegd, er stond namelijk dat hij voor de aller eerste keer gelongeerd zou zijn.,. ik begreep daaruit dat ie dan ook nog niet bereden was enzo..

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:49

haha.. ja binnenkort wil ik eventjes een nieuw rij topic maken ( mag geloof ik pas volgende week) maar dan kan je hem ook zien onder het zadel :)..

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:50

@ HeleneDas: maakt niet uit ;). had het ook niet neergezet. misschien een tip voor mij omdat de volgende keer wat duidelijker uit te leggen hihi.

Boemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:52

Ow oke dan vind ik het ook anders! Hij is al wat beleerd onder het zadel en aan de longe. Wel super dat je wat dingen uitprobeert om te kijken wat het beste bij jou en je paard past en goed dat je help hebt gevraagd samen veel oefene en dan kun je het straks helemaal zelf! Zo als ik al zei ziet er goed uit! Veel suc 6 met je beesie!!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:52

Vind hem met de dubbele longe erg lekker lopen! Je mag dan wel iets meer stelling naar binnen vragen net zoals bij het rijden. En over het teveel doen in 1 keer..ik weet dat je voorzichtig met em ben dus overwerkt zal hij niet snel raken ;) En je doet er alles aan om hem voller te krijgen..meer kan je niet doen!!