Hoi, Ik ben niet zo goed in longeren, ik lees er wel veel over maar ik heb nog een paar vraagjes... 1) Mijn verzorgpony loopt naar binnen toe tijdens het longeren, wat kan ik hieraan doen? 2) Als ik wil longeren met touwtjes... Waar en hoe moet ik die vastmaken en is het erg dat ik niet zo heel goed ben in longeren? 3) Ik heb niet zo heel veel ruimte om te longeren. Ik geloof maar een straal van hooguit 10 of 15 meter. Is dat erg? 4) Ik heb een bitloos hoofdstel(een kaakgekruist systeem) moet ik de longeer lijn dan net als met bit door de binnenste ring en dan aan de buitenste ring vastmaken of met zo'n tussenstukje aan het midden vast maken of gewoon aan de binnenste kant of nog anders? 5) Kun je ook longeren als je er zelf op zit en iemand anders dan de longeerlijn vast heeft?
Ik hoop dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden.
MiniPolly
Geplaatst: 13-07-10 22:51
1) Kan je lezen in de FAQ 2) Onderaan in de FAQ 3) Nee dat is genoeg het kan evt ook in een vlak sterk weiland 4) Dat eerste! 5) Ja dat kan maar waarom?
Als je nog niet zo goed bent met longeren vraag een lief stal/wei genootje die weet hoe het moet of iemand anders die verstand heeft van longeren.
vroli1
Geplaatst: 14-07-10 15:59
1) Mijn verzorgpony loopt naar binnen toe tijdens het longeren, wat kan ik hieraan doen?
je zweep goed naar het paard richten als je paard dan nog naar binnen komt.. tikje geven.. als ze gaat draven/galloperen gewoon laten gaan
2) Als ik wil longeren met touwtjes... Waar en hoe moet ik die vastmaken en is het erg dat ik niet zo heel goed ben in longeren?
ligt eraan hoe je het paard wil laten lopen.. als je het paard over de rug wil laten lopen kun je de touwtjes vastmaken onderaan de buik door de bitringen en dan vastmaken bij de schouder.. als je het paard opgericht wil laten lopen.. vastmaken onderaan de buik, door de bitringen vast maken aan een wat hoger ringetje..
meer info in de FAQ
3) Ik heb niet zo heel veel ruimte om te longeren. Ik geloof maar een straal van hooguit 10 of 15 meter. Is dat erg?
dit is voldoede
4) Ik heb een bitloos hoofdstel(een kaakgekruist systeem) moet ik de longeer lijn dan net als met bit door de binnenste ring en dan aan de buitenste ring vastmaken of met zo'n tussenstukje aan het midden vast maken of gewoon aan de binnenste kant of nog anders?
geen ervaring mee
5) Kun je ook longeren als je er zelf op zit en iemand anders dan de longeerlijn vast heeft?
ja, wel duidelijk zijn voor het paard wat je van het paard wil!