Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
StormyQueen schreef:Als ze mag vertrekken mag ze natuurlijk geen weerstand meer voelen!
StormyQueen schreef:Wanneer ik de rem wil gebruiken is als ze te druk in de kop wordt door alle indrukken en het niet meer snapt of onbestuurbaar wordt... Het gaat hier om een volbloed die nog niet verkeersmak is en nog geen maand voor de wagen loopt... Ik wil geen ongelukken!
StormyQueen schreef:Vorige week kreeg ze voor het eerst 2 extra pasagiers mee en we gingen heuvel op. Ze moest er echt wel aan sjorren en dat deed ze zonder problemen! Wanneer ik de rem wil gebruiken is als ze te druk in de kop wordt door alle indrukken en het niet meer snapt of onbestuurbaar wordt... Dan zie ik dat het haar goed doet als ze weerstand van het lamoen voelt en er niet te veel in haar mond gezeten hoeft te worden. Ze kan er dan even over nadenken en vervolgens kun je weer verder. Het is geen weerwil, het is vooral angst en spanning dat haar op zo'n moment teveel wordt. Aan de leidsels sjorren en met de zweep eroverheen werkt dan averechts!
StormyQueen schreef:Staan we stil, zou ze toch nog opzij willen stappen, is dit dan gevaarlijk? Of is er niets aan de hand en is de voorrem alleen gevaarlijk bij gebruik wanneer je al vaart hebt...