probleempje...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pony_10

probleempje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 22:39

mijn pony (Axel) gaat er bij het longeren steeds vandoor en ik weet maar niet hoe het komt...
...dan word ik gwoon helemaal megesleurt?! en als ik zonder longeerzweep doe is het het zelfde verhaal...
...heeft iemand een idee waardoor dat kan komen???

Xx <3 :?

vroli1

Re: probleempje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:16

longeer je in een longeer cirkel? zo niet dan zou ik et je wel aanraden.. als je/jullie geen longeercirkel op stal hebben dan kun je em ook afzetten dmv. lint of staanders met springbalken.
en als ie er dan nog vandoor gaat zonder dat je het vraagt.. gewoon laten gaan.. jij hebt geen commando gegeven om te gaan galloperen.. en als hij weer rustig is bijv. hij gaat weer normaal draven.. dan pak je het weer op waar je gebleven bent.. :)

hij is verder helemaal in orde? geen rugpijn, nekpijn etc?
dan raad ik je het bovenstaande aan.. want dan neemt hij je gewoon in de maling.. :)

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:07

vroli1 schreef:
longeer je in een longeer cirkel? zo niet dan zou ik et je wel aanraden.. als je/jullie geen longeercirkel op stal hebben dan kun je em ook afzetten dmv. lint of staanders met springbalken.
en als ie er dan nog vandoor gaat zonder dat je het vraagt.. gewoon laten gaan.. jij hebt geen commando gegeven om te gaan galloperen.. en als hij weer rustig is bijv. hij gaat weer normaal draven.. dan pak je het weer op waar je gebleven bent.. :)

hij is verder helemaal in orde? geen rugpijn, nekpijn etc?
dan raad ik je het bovenstaande aan.. want dan neemt hij je gewoon in de maling.. :)

helemaal mee eens :D Maar ook heb jij nergens pijn? }:0

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:36

wie ik of de ts? :P

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:53

Ts :P ik ben het alleen met jouw eens... :P

pony_10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 19:23

oke ik zal het gaan proberen :)

liespies5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:33

Even een tipje, als hij dit nu nog steeds doet. Niet de longeerlijn om je hand heen wikkelen, anders wordt je inderdaad meegesleurd.. Maar het kan ook flink schade aan je hand aanrichten.

Sandra1405

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:25

met zijn 2en longeren. 1tje houdt hem vast, loopt 2 rondjes mee en de andere blijft in het midden staan. en dan na 2 rondjes laat de gene die hem vast heeft los en laat hem 1 rondje zelf lopen en pakt hem daarna weer vast en geeft hem een beloning. en zo ga je steeds verder.