Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
oskadisch schreef:loopt ze wel gewoon met je mee
zo ja probeer haar aan de hand te bewegen [ook goed voor je eigen conditie]
probeer haar aan de hand mee te laten lopen zodra dat lukt ga je steeds iets verder van haar af zodat ze zelf loop als dit lukt probeer het ook met de draf
als dit niet lukt probeer haar dan los in de bak te longeren zonder touw dan kan ze los rennen enz probeer het langzaam optebouwen op haar tempo
ze kan aangeven met stijgeren dat ze pijn heeft omdat alles los is
of dat ze blij is dat alles los is en lekker kan bewegen wat ze hier voor nooit kon
ik heb het ook met mijn oude paard gehad en ik ben helemaal opnieuw begonnen dus als veulen
eerst lekker poetsen en opnieuw je vertrouwen met haar opbouwen en dan lanzaam in de bak enz
_Bambi_ schreef:Als het echt pijn doet bij haar zou ik er niet langer mee doorgaan. dierenarts bellen en zeggen dat het echt niet gaat, je dwingt je paard tot iets wat ze eigenlijk niet kan. Als jij een gekneuste enkel heb ga je toch ook geen rondjes rennen door de bak?. Ik ken genoeg verhalen van mensen die hun paard ook moesten longeren van de dierenarts & het daarvan alleen maar erger werd;) ik zou is een join up proberen... succes!