[AR] Van Ponyrubriek naar Paardrubriek winstpunten kwijt??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NewForestje

Van Ponyrubriek naar Paardrubriek winstpunten kwijt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 17:13

Mijn pony is gemeten in januari 1.47,5m door een off.ponymeter. Nu heb ik hem zelf weer gemeten met een meetstok en hij is gegroeid naar 1.49m.
Dat betekend dat ik in 2011 bij de paarden moet starten. Dat is geen probleem, maar wat gebeurt er met mijn winstpunten?

Kan ik dan volgend jaar mijn B+4 pony winstpunten meenemen naar B- paard, of wordt de teller dan op B+0 gezet?

Hopenlijk heeft een van jullie dit meegemaakt.

Want als ik bv. B+5 ben, zou het geen nut hebben om dit jaar nog L te starten, aangezien ik dan toch mijn punten kwijt zou kunnen raken.
Bedankt alvast.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:02

die neem je toch gewoon mee, zou een beetje raar zijn als je ze ineens kwijt bent omdat je pony 2 cm is gegroeid lijkt me...

je kunt het terug vinden in de reglementen van de KNHS op de site...

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:08

Citaat:
Naar aanleiding van uw e-mailbericht reageer ik. In het Disciplinereglement Dressuur, Artikel 110 lid 2d staat het volgende over de overgang van de ponysport naar de paardensport;Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen, overgenomen, inclusief behaalde winst- of verliespunten.

Dit kreeg ik in een mail van de KNHS. Precies je antwoord! :P

edit: oeps!! :o lees net dat het om mennen gaat. Dan geldt het nog steeds, maar dan is de mail niet precies je antwoord! ;)
Laatst bijgewerkt door Vernon op 02-07-10 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:08

Ik zie dat je ment? Vandaar dat je pony dan onder de paarden valt, neem ik aan?

Je punten vervallen niet als je pony 'uitgemeten' wordt, die neem je gewoon mee.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:17

Pony's die een enkele centimeter boven de maat vallen kunnen gewoon worden ingemeten.
Het ligt een beetje aan de leeftijd van de pony, hoe ver deze nog door zal groeien maar kort bekappen, heel dun ijzertje en de goede meter er bij doen wonderen. ;)
Het is niet echt voordelig vaak om met zo'n kleintje bij de paarden te moeten starten.

liberty

Re: Van Ponyrubriek naar Paardrubriek winstpunten kwijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:51

Misschien meet een meter hem wel op 1.48, weet jij veel ;) De mijne is ook 1.48 gemeten.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:55

Jouw pony kan gewoon als pony worden gemeten, met de truucjes die hierboven al staan met bekappen.
Ook helpt het de pony de hele dag in de wei te zetten, dan zakken ze als het ware wat in ;)
Dat kreeg ik als tip met mijn haf die ook groeide naar een andere maat.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:00

Jeanneee_ schreef:
Jouw pony kan gewoon als pony worden gemeten, met de truucjes die hierboven al staan met bekappen.
Ook helpt het de pony de hele dag in de wei te zetten, dan zakken ze als het ware wat in ;)
Dat kreeg ik als tip met mijn haf die ook groeide naar een andere maat.

eeeuh kan ttoch gewoon bij de paarden starten? daar zet je de hoeven toch niet voor op hett spel?
Meer bekappen dan anders lijkt me niet gaan..

Misschien doet ze het wel super goed tussen de paarden. In verhouding is ze/hij wendbaarder.

NewForestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 18:53

Bedankt voor al jullie antwoorden. Maar hij is in januari al in de ponymaat gemeten. Dus volgend jaar gaat dat niet meer lukken. En nog korter zijn hoeven is geen optie. Ik had deze vraag gesteld, omdat je bij ohz wel je punten krijt raakt als je bv.18 jaar wordt, is mij verteld. Maar ik ga ervanuit dat Vernon het goed heeft (knhs). Wat bij de ruiters geld, geldt denk ook wel bij het Mennen. Dus ik ga hard trainen en hoop in het najaar L te zijn. Bedankt allemaal.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:17

Waarom bel je het KNHS niet eventjes op? Bijten niet hoor :) kunnen je precies vertellen wat je wilt weten :)