Mijn paard wordt zeer regelmatig gelongeerd maar dan met een slofteugel, gewoon lang. Hij loopt dan eigenlijk automatisch goed. Daar hoef ik niets aan te doen. Lekker met zijn neus wat over de grond en zo nu en dan komt hij omhoog maar zoekt dan de ontspanning op. Prima.
Maar nu heb ik het een keer met dubbele longe geprobeerd om hem aangespannen te krijgen en toch ontspannen. Dit heb ik 30 min gedaan. En niet teveel gevraagd want ik wist niet hoe hij op de extra longe zou reageren. De volgende dag ging ik rijden. Hij had toch spierpijn denk ik want hij wilde echt helemaal niets. Ik geloof dat ik iets teveel gedaan heb, al weet ik niet wat. De bak is wel wat mul.
Hoe kan ik dit het beste opbouwen? En kan iemand mij een boek hierover aanraden met goede foto's en wat voor effect het op de spieren heeft?
denk dat het handig is om aan te geven hoe je je longe bevestigd en wat voor oefeningen je hebt gedaan om te weten of dit spierpijn is vanwege het zware werk of verkeerde werk.
SantaCruz
Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-10 23:16
Ik heb hem met dubbele lijn gelongeerd. De achterste teugel heb ik trouwens niet langs de achterhand gehad. maar gewoon achter de longeersingel. Hij was laag en rond ingesteld. Dus niet bovenop.