Ik ben me sinds kort gaan verdiepen in grondwerk, omdat ik graag een sterkere band wil met mijn verzorgpony, die ik sinds juli 2009 verzorg. Ook wil ik niet alleen maar mesten,poetsen, rijden en dan weer klaar zijn, maar ook meer en langer met mijn pony bezig zijn

Nu ben ik alleen vorige week 'per ongeluk' al een soort van begonnen met grondwerk. Wat ik graag wil weten is of ik goed bezig ben. Het viel me namelijk op dat mijn verzorgpony achter me aan liep toen ik zijn wei ging uitmesten en toen ik de emmer ging legen. Normaal heeft hij alleen oog voor zijn gras (wat hij bijna niet heeft, haha). Toen dacht ik: hier kan ik een spel mee maken. Dus ik heb een boterham gepakt en ben door de wei gaan lopen. Natuurlijk volgde de pony me, omdat ik eten had

Ook onderweg naar de plek waar ik hem altijd laat grazen heb ik hem een paar keer halt laten houden en een paar stapjes achteruit laten lopen. Deed hij ook super goed. Ik ben hier niet te lang mee doorgegaan, omdat ik het hem allemaal niet wil laten vervelen. Ik doe dit een paar keer op de heenweg en op de terugweg.
Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd, want hier komen de vragen:
1: Ben ik goed bezig? Of moet ik eerst toch met andere oefeningen beginnen?
2: Naast mij is er nog een meisje die de pony verzorgt en natuurlijk de eigenaresse. Begrijpt mijn verzorgpony het dan wel of is het verwarrend? Is het wel slim om te gaan grondwerken als er 3 mensen zijn die de pony verzorgen (of moeten de andere 2 dan ook aan grondwerk beginnen. Ik heb het er met de eigenaresse over gehad hoor

Alvast bedankt!
Ik heb trouwens alle sites die ik hier kon vinden bezocht en dus ook, zoals ik eerder zei, bestudeerd er aantekeningen bij gemaakt