Alleen draf en galop aan de longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rohol

Alleen draf en galop aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:01

Wij hebben een KWPN van 8 jaar op stal staan, zodra je gaat proberen om haar te longeren gaat ze draven of galopperen.
Ze reageert goed op je stem als je van galop naar draf of draf naar galop wil, maar het lijkt of ze stap nooit heeft meegekregen?
Wat is hier aan te doen?

Tuc

Re: Alleen draf en stap aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:02

Oh, dit heeft mijn draver ook.
Hier is heel veel geduld voor nodig en desnoods laat je iemand een paar rondjes mee lopen.
Zorg dat het paard goed naar je stem luistert. En....grondwerk doet wonderen ;)

Rohol

Re: Alleen draf en galop aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:04

Als ze eenmaal moe is en ik zeg hooo, dan gaat ze langzamer draven en dan denk ik yes ze gaat stappen maar dan gaat ze pats boem stil staan en loopt ze naar me toe.
waarschijnlijk denkt ze dan dat we klaar zijn, zodra ik haar dan op de andere hand wil longeren begint het precies hetzelfde

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:14

Ik heb je even een pb gestuurd ;D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:23

Ze mag niet naar je toekomen als jij dat niet zegt. Als ze niet reageert als je eerder ho zegt en wel als ze moe is, dan neemt ze je gewoon in de maling. Ze mag niet stoppen als ze uit zichzelf naar je toekomt, alleen als jij het zegt!!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:25

Hier nog 1. Is zoiezo al een hittepit, hoe kort je haar aan de longe ook neemt, ze blijft draven.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 22:41

Vandaag heb ik d'r weer gelongeerd. Zoals gewoonlijk begon ze gelijk te draven en dit heb ik dus laten gaan. Toen ze uit zichzelf langzamer ging, zorgde ik weer dat ze het oude tempo weer oppakte. Ook met de galop, als zij zelf in draf wilde mocht dat niet. Het ging stukken beter, ze heeft zelfs een aantal rondjes gestapt wat al een hele vooruitgang is! :D
Ik geloof echt dat we er met heel veel oefenen, ook tijdens wandelingen enzo, wel komen