[AR] kar te lang?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

kar te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 18:58

Ik ben gister bij een shetlanderkar wezen kijken.

De kar is 2,45 lang volgens hun metingen, en 90cm hoog.
De kar is voor mijn shet van 90cm en 1,02m.

Hun hebben er een shet van 80cm voor gehad en die trok het met gemak. Ik heb ge kar zelf ook een stuk gestrokken en dat ging makkelijk.

Vanavond gaat er iemand mee om te kijken of de kar in orde is, en als dat zo is willen we hem graag meenemen.

Maar zou die kar niet te lang zijn? Of maakt dat niet uit als die niet zwaar trekt?

JoyCiej007

Re: kar te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:07

Ik zou toch echt naar het gewicht kijken, en niet puur naar de lengte; dat zegt nl. niet zoveel ;)
Ook naar de wielen en banden overigens; hele kleine wieltjes geven meer weerstand en trekken zodoende ook zwaarder weg, van die onbenullige autobanden trekken ook niet echt heel fijn.

Imo is het belangrijker dat je kijkt naar het gewicht v/d wagen + de rolweerstand.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 19:10

Oke, ik kon hem met gemak trekken. Hoeveel de kar weegt weet ik niet. Het zijn luchtbanden, ik weet zo ook niet hoe groot die zijn. Maar volgens mij was dat wel redelijk goed.

Het gaat om dit karretje.
http://link.marktplaats.nl/354793944

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:33

Dit soort karretjes is werkelijk 7x niets , niets waard en als je onderaan kijkt zie je dat de zandschep mocht je over onverhard pad gaat aanwezig is..
Die wieltjes trekken enorm zwaar en er zit totaal geen vering op...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:10

:(:) :n ik zou er niet aan beginnen als ik jou was, hij is idd erg lang, volgens mij kun je beter een concourswagentje zoeken voor je pony, veeeeel lichter te trekken, en veeeeel comfortabeler voor jezelf, dit trekt in het zand idd heeeel zwaar, bovendien maar dat is mijn mening, vind ik hem echt niet mooi, en ook heel onpraktisch

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 22:44

Topic mag op slot.

Ik heb de kar wel genomen. Ambities om te mennen heb ik niet en krijg ik niet.. Ik heb enkel ambities om te lange lijnen en een bixie kindje. Ik wil af en toe een rondje rijden en met een beetje opknappen, denk ik dat dat wel moet lukken.

Ik heb ook geen bak aanwezig dus het rijden in zand gaat niet gebruiken.
Het is voor mij ook zeker geen kar om een wedstrijd mee te doen, of dagelijks mee te mennen. Gewoon af en toe.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:49

ze gooien topics niet zomaar op slot op aanvraag hoor ;)

Hmmm.... 'geen ambities om te mennen', alleen af en toe een rondje? Je trekt toch ook geen auto van de sloop om daar 'af en toe een rondje' mee te rijden? Die moet toch net zo goed veilig zijn?

Kan je verzekeren dat dit écht niets is, ook niet 'voor af en toe een rondje rijden'. Altijd, en juist dan, moet je materiaal degelijk en veilig zijn. Dit is een zelf in elkaar geprutste hoop brandhout, om heel eerlijk te wezen. Jammer dat je niet hebt geluisterd naar de mensen hier. Natuurlijk is het je eigen keuze, maar veiligheid gaat toch voor alles?? Had dan een leuk sulky'tje gekocht oid....

Maargoed, je zal er vroeg of laat vanzelf wel achter komen dat dit een complete miskoop is geweest.....

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 22:52

JoyCiej007 schreef:
ze gooien topics niet zomaar op slot op aanvraag hoor ;)

Hmmm.... 'geen ambities om te mennen', alleen af en toe een rondje? Je trekt toch ook geen auto van de sloop om daar 'af en toe een rondje' mee te rijden? Die moet toch net zo goed veilig zijn?

Kan je verzekeren dat dit écht niets is, ook niet 'voor af en toe een rondje rijden'. Altijd, en juist dan, moet je materiaal degelijk en veilig zijn. Dit is een zelf in elkaar geprutste hoop brandhout, om heel eerlijk te wezen. Jammer dat je niet hebt geluisterd naar de mensen hier. Natuurlijk is het je eigen keuze, maar veiligheid gaat toch voor alles?? Had dan een leuk sulky'tje gekocht oid....

Maargoed, je zal er vroeg of laat vanzelf wel achter komen dat dit een complete miskoop is geweest.....

Niet, oke dan moet die maar zo oud worden.
Tja, ik kan er niks aan doen dat ik niet in wedstrijdverband wil gaan mennen.
Er wordt nog het een en ander mee gedaan om hem wat op te knappen.
Mocht het wel meer gaan trekken, en wil het niet met deze, dan komt er echt een ander.
Om zo te beginnen is die voor mij geschikt. ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:10

Wat ik je juist probeer duidelijk te maken is dat je helemaal niet in wedstrijdverband of fanatiek recreatief hoeft te (willen) mennen om een degelijke, veilige wagen voor een redelijke prijs aan te schaffen! Wedstrijdmennen heeft daar niets mee van doen. Er zijn zát leuke, recreatieve wagens te verkrijgen voor een leuke prijs die degelijk en veilig zijn, vandaar dat het ontzettend jammer is dat je juist voor dit hebt gekozen. Iedere leek kan het er zo aan af zien dat dit niet degelijk en veilig te noemen is.

Als jij je met een aanspanning op de weg begeeft hoor je er voor te zorgen dat je met degelijk en veilig materiaal rijdt; je wil echt niet weten wat er gebeurd als het wel eens goed mis gaat. Persoonlijk zou ik het nog niet eens als beleerwagentje willen gebruiken. En nogmaals, dat heeft niets met wedstrijdmennen te maken of 'voor de mooi', maar degelijk en veilig, geschikt om recreatief mee te mennen? Nee, totaal niet.......