Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hannah_Menno schreef:Hmm.. Lastig probleem omdat je zo te lezen al veel dingen hebt geprobeerd. Ik heb nog een andere opties die je zou kunnen proberen;
Als het echt uit je hand happen is geef je paard dan eens een steentje. Zorg ervoor dat je gewoon altijd een steentje in je zak hebt en als je paard weer begint te happen meteen het steentje geven, dan zal hij doorkrijgen dat dat gedrag een steentje oplevert en rustig gedrag een snoepje.
FitzChivalry schreef:Ik ben blij dit topic te lezen chendo.. dit is voor mij ook heel erg herkenbaar..
Ik heb mijn vd ambities daarom in de wilgen gehangen..
Heb ook werkelijk vanalles geprobeerd.. maar hij blijft lastig.
Ik ga toch ook eens met deze tips hier aan de slag.. wie weet wordt het nog iets met ons.
Charr_x schreef:Ik heb mij gister vreselijk verbaasd!
Ik had jouw topic gelezen en de reacties over belonen met rust en kriebels.
Mijn shet is niet happerig, maar wil wel graag zijn beloning.
Met longeren beloon ik hem ook graag, hij moet nog leren, maar dat is niet makkelijk met stukjes wortel.
Dus, dan maar een knuffel en even pauze (vind hij vast niks aan, meneer ongeduld), maar hij stond gewoon te genieten! Zo lief!
Nieuw probleem: als ik iets te enthousiast beloon met mijn stem stopt hij, kijkt me aan, hinnekt en komt naar binnen van "ik ben braaf, nu een knuffel aub!"
Hopelijk werkt het voor jouw paard ook, veel succes!