net zoals de titel zegt...
Ik rijdt nu dikke 2 jaar op een lieve draversmerrie en mag haar als eigen beschouwen.
Ze heeft gekoerst en is op haar 4e verkocht naar de huidige eigenaar. Ze was op de baan wel snel genoeg alleen begon ze steeds vaker over te springen in galop.
Ik ben met haar begonnen onder het zadel en ze pakte het ook vreselijk goed op en ja, na een jaar zat de rechtergalop er helemaal goed in. Toen kreeg ze haar veuen in de zomer en die strenge winter heeft ons ook niet veel goeds gebracht.
Ik pakte haar na de winter weer op en de galop zat er totaal niet meer in.
Ik deed het zelf ook niet heel goed, zette mijn linker hand vast enz.
Maar goed, we hebben nu sinds een maand les en ze gaat echt met grote sprongen vooruit.
Draaft lekker rustig en de rechter stelling is nu heel goed (links was al wel goed, maar het is mijn schuld dat de rechter niet goed was)
maar ja, nu komt de galop weer naar boven, want ik wilde eerst dat de stap en draf goed was.
iedere keer weer geprobeerd maar niet met heel erg veel resultaat. Nu zei mijn instructrice dat ik het aan de longeerlijn moest oppakken met bijzet eraan. 1x geprobeerd, maar ja, ze deed het af en toe wel, maar ze deed zo vreselijk goed haar best.
Vandaag ben ik weer gaan rijden. dimaal stond ze bij de hengst. De eigenaresse heeft mij weer op weg geholpen. Maar goed, draf was vooruit gegaan, rechterstelling was netjes en ja, weer die galop.
Heb haar op de linkerhand eventjes in galop gehad maar daar viel ze weer uit.
Ze heeft er even opgezeten en direct gezegd dat ik veels te lief voor haar ben. Ze heeft zeg maar gewoon schijt aan een aantal dingen en doet het dan niet. Daarna ik er weer op. Ik wil wegdraven en ja hoor, ze maakt wat galopbewegingen. Er werd mij dus gezegd dat ik even moet doorpakken en ja hoor, vanuit stap galoppeerd ze dus heel makkelijk aan. Ik heb dus links en recht kunnen galopperen. Dit heb ik echt nog nooit met haar gedaan. Ben zo onwijs blij.
Nu ben ik eventjes heel nieuwsgierig.
Wie zijn/haar draver springt nog meer makkelijker aan vanuit stap naar galop???