hier zijn we weer, na een tijdje van afwezigheid, haha! druk druk druk, met de beestjes, maar er gebeurt nog wel wat... Snatje is inmiddels een klein jaar geleden op het gemakje beleerd, waarna er in de winter niet bijster veel gereden is. ach hij is ook nog jong he... afgelopen voorjaar hebben we het rijden weer lekker op het gemakje opgepakt, en nu zijn we dus begonnen met lessen. enorm leuk, Snatje doet altijd zijn best en laat zich fijn bewerken. onze instructie is ook erg prettig, past enorm goed bij Snatje (overigens heb ik met Faram ohz dezelfde instructrice, dressuuramazone in hart en nieren, haha). we houden ons bezig met Snatje goed los te rijden, stimuleren hem zijn lichaam correct te gebruiken en met name gebruik van midden- en achterhand krijgt daarbij veel aandacht. verder de lossigheid van voren uiteraard, een fijne zachte hand en dus mond, en alles lekker kalm aan, kijken wat hij aanbiedt en daar gebruik van maken.
ik zit, nu ik naar deze foto's kijk, te twijfelen of de borst niet toch een gaatje (of een halve) hoger mag. verder ben ik ermee bezig om het onderstel van de wagen aan te passen, dwz. een hele draaikrans erin en een zwanehals, ietsje verlagen zou ik ook graag willen...
nou ja genoeg gezeurd, hier de foto's:
daar zijn we dan!

nog even overleggen met de instructrice:

en aan het werk (uiteraard wordt er van tevoren lekker de tijd genomen om het werk voor te bereiden, dmv o.a. stapwerk)!

de draf:

met dit beeld ben ik ERG blij!

halthouden, vindt hij nog erg moeilijk. mij gaat het puur om het stilstaan op zich, de rest komt allemaal nog wel...

achterwaarts gaan daarentegen vindt hij helemaal stoer, ook al gaat het nog zo slordig (en ik lach me suf, het is ook zo schattig...)!

helemaal blij met 'm! hij wil het ook altijd zo graag mooi doen, hihi

rol maar op

nog een stoere!

nou dat was het, tot de volgende keer!