Vrijspringen !?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dewixx

Vrijspringen !?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 19:38

Ik heb nog nooit met mijn pony vrijgesprongen, ik ken wel andere mensen die dat weleens doen.
Maar, je jaagt hem eigenlijk op ofniet?
Want je gaat met een zweep erachteraan zodat hij erheen gaat, word hij dan niet helemaal gek?
Of hebben jullie nog andere opties, dat je hem niet opjaagt en dat hij er toch overheen gaat ? xd.

xxxxx.

Mastrootje

Re: Vrijspringen !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:42

ik stuur hem erover heen tijdens het longeren, gewoon longeren en dan hem erop af sturen.

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 19:44

Millanka schreef:
ik stuur hem erover heen tijdens het longeren, gewoon longeren en dan hem erop af sturen.

maar als ik hem aan de longe heb, en ik ga springen lukt dat niet.
vanwege de hindernispalen, ja of ik moet wat anders pakken maar dat word dan niet echt hoog.
andere opties ? :D

kleinvosje

Re: Vrijspringen !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:45

Je zet een deel van de bak af, en drijft hem erover. Ik vind het niet echt jagen hoor, als je het met zijn tweeen doet, al helemaal niet. Alleen als ie dwars is en omkeert, kun je hem de andere kant op jagen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:47

Het is ook niet de bedoeling dat je zelf springt als je hem aan de longe heb :') Sowieso de bak afsluiten, en met je lichaamstaal het paard erop afsturen. Je zal zelf snel genoeg merken of hij het leuk vind of niet.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:48

die van mij gaat altijd zelf rennen hoef je helemaal niks te doen :D
hij vind het gewoon heel erg leuk :) nouja heb het maar twee keer gedaan hoor :P

je hoeft er sowieso niet achteraan te jagen gewoon klikken is meestal voldoende ;)
en idd met lichaamstaal ;)