[AR] welke menwagen is het beste?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxRomi

welke menwagen is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 15:52

Ik heb een welsh arabiertje van 1.47 m hoog. Hij kan sinds kort aangespannen rijden en doet het erg goed, eerst hebben we geoefend met een sulky, maar daar wil ik niet mee blijven rijden straks. Ik moet eerst nog een mencursus doen en wil ook mijn mendiploma halen, maar ik weet niet wat voor een wagen ik daarlijk zal gaan kopen die het beste is. Mijn pony is 2 jaar geleden erg ziek geweest met longproblemen en hij blijft er altijd een beetje last van houden en daardoor wil ik hem zeker niet te zwaar belasten. Ik wil wel graag iets van een marathon wagen, en er hoeven niet meer dan 3/4 mensen op te passen. Het liefst wel een licht wagentje.

Hebben jullie nog tips?

Ben_Hur

Re: welke menwagen is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:55

Zoveel mensen, zoveel smaken.
Ik ben nog maar net op dit forum. Maar als je kijkt bij foto's aangespannen rijden, staan er genoeg soorten wagens.
Maar met een toch al wat lichte pony, je zegt zelf, er hoeven niet meer dan 3/4 personen op te passen? Ik denk, dat een kar met twee man trekken wel genoeg is?
En dan de volgende vraag. Wat wil je er mee? Waar wil je rijden? Over verharde of onverharde wegen?
Dit zijn allemaal vragen, waar je even over moet nadenken.

Plus, wat is jouw budget. Je hebt een kar nodig en ook een tuig.

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:52

Kijk is naar het Excellent merk of Clever merk. Allebij verschillende modellen *D

xxRomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 16:54

Ben_Hur schreef:
Zoveel mensen, zoveel smaken.
Ik ben nog maar net op dit forum. Maar als je kijkt bij foto's aangespannen rijden, staan er genoeg soorten wagens.
Maar met een toch al wat lichte pony, je zegt zelf, er hoeven niet meer dan 3/4 personen op te passen? Ik denk, dat een kar met twee man trekken wel genoeg is?
En dan de volgende vraag. Wat wil je er mee? Waar wil je rijden? Over verharde of onverharde wegen?
Dit zijn allemaal vragen, waar je even over moet nadenken.

Plus, wat is jouw budget. Je hebt een kar nodig en ook een tuig.

Zoals ik al zei zoek ik een soort van marathon wagentje, er mogen maar max 3 mensen op vind ik, maar als alles goed gaat dan gaan we ook in het bos enzo, maar eerst gewoon op de weg.

Budget zit rond de 2000,-

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:03

zoals al wordt gezegd: 'zoveel mensen, zoveel smaken'

in het verleden heb ik gereden met een wagen van Frits Kool, was een goede ervaring. Nu rij ik met een Clever wagen, ook daar ben ik dik tevreden over. (staan een aantal foto's in mijn profiel)

Als je geen haast hebt, kun je in november naar Paard en Koets, daar kun je mooi alles vergelijken. Ga anders een keer bij rijtuigenbouwers/handelaren in de buurt kijken. Die hebben vaak ook leuke 2e hands wagens, waarvan er vast wel 1 binnen jou budget past.

sndy

Re: welke menwagen is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:34

Ik moet zeggen dat er op paard en koets steeds minder dealers staan. Van den heuvel heeft dan hun eigen open dag en zo heb ik gehoord dat stalhouderij t woud er ook al niet meer staat. Die zou ook hun eigen open dag hebben. Ik weet het niet zeker.

Zelf heb ik nu een koets van leon. Gekocht bij hagendoorn-linde. Hij ligt als een blok in de hindernissen. Ik ben er dik tevreden over.