Nu zijn we alweer van VD-maanden verder en ik zit toch te twijfelen. Hij kent ondertussen wat kunstjes en ik heb ook wat van zijn gedrag geleerd rondom dat.
Tijgertje doet geen kunstje als hij er niet zeker van is dat ik geen snoepjes/clicker heb. Ik heb daar ook enorm consequent in, ik geef hem echt niks als ik mijn clicker niet heb, omdat dit in het begin fout is gegaan. (ik was niet consequent genoeg)
Maakt niet uit of je hem het commando er voor geeft of niet. Zijn commando voor schudden is naar zijn oor wijzen, of het aanraken. Dat doet ie perfect tijdens VD, maar als ik geen snoepjes heb, kan ik ook prima aan zijn oor zitten zonder dat ie zijn hoofd beweegt, en zo ook met andere truukjes.
Nu vertrouwen we elkaar ook een stuk meer. In het begin durfde ik niet eens achter hem te staan omdat ik geen vertrouwen in hem had, nu is dat allemaal geen probleem meer.
MAAR. Tijger is tijdens het VD-en wel fanatiek, en doet vaak kunstjes zomaar. Dit verschilt per kunstjes. Sommige kunstjes heb ik hem nog nooit zien doen zonder commando, maar de jambette doet hij vaak weer wel, waardoor ik altijd eerst flink achteruit zet voordat ik iets van de grond afraap.
Ik zou het hem heel graag willen leren, en uiteindelijk graag zelf showtjes in elkaar zetten om samen met hem te gaan doen, en steigeren is wel een echte aanwinst als het kan.
Wat zeggen jullie? Zijn de pony en ik geschikt voor deze truuk, of beter van niet. (Graag ook de reden erbij natuurlijk