Doe ik dit goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nino3

Doe ik dit goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 10:19

Hoi Bokkers,

Mijn paardje is me soms nog behoorlijk aan het uittesten, maar hij leert al steeds beter dat hij niet de baas is. Maar toch wil ik weten of ik dit helemaal goed doe.

Als ik hem longeer, dan wil hij het soms nog eens proberen om naar binnen te komen, of de andere kant op te draaien. Meestal zie ik wanneer het gaat gebeuren en ben ik hem voor. Ik maak mezelf dan groot en ik zeg dat hij door moet gaan, ook houd ik de zweep erbij, en dan gaat hij ook gewoon netjes door.

Alleen, soms is hij mij te snel af en komt hij naar mij toe, of rent hij ineens de andere kant op. Ik haal hem dan terug, en hou het touw extra kort en laat hem dan om mij heen lopen, als dit goed gaat laat ik het touw weer iets langer.

Hij doet dit meestal als ik hem van draf aan laat springen in galop, dus meestal herhaal ik dit, een paar tot het goed gaat.

Doe ik dit op een goede manier, en denken jullie dat hij mij inderdaad uit test of kan hij ook ergens last van hebben?

Hebben jullie verder nog tips?

Groetjes

_Tara_

Re: Doe ik dit goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:30

Waarom zou je hem dan ineens een kort rondje laten lopen?

Als 'ie naar je toe komt of de andere kant op draait, wat doe jij dan met je lijf? Zet je een stap naar achter, draai je misschien zo dat je hem 't teken geeft om om te draaien? Misschien dat jouw paard meer merkt van wat jij zegt met je lichaam dan waar jij je bewust van bent ;)