Aanleren of niet.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsel

Aanleren of niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 09:53

Ik doe al een poosje vrijheidsdresuur.
Nu heb ik verschillende paarden al nee schudden aan geleert door bervoorbeeld in hun oor te kriebelen.
Maar 1 shetlander, reageerde er niet op.
Ik merk wel dat als ik zijn manen borstel hij vaak met zijn hoofd schud.
Ik zou het hem zo kunnen aanleren, maar ik denk dat hij dan constant met zijn hoofd gaat schudden als je aan zijn manen zit.
Heeft iemand hier ervaring mee?

lexie2010

Re: Aanleren of niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 07:47

Het maakt in principe niet uit hoe je het aanleert. Belangrijk is dat je hem op dat moment een commando geeft, en dat hij het dus alleen doet wanneer je dat commando zegt. Vergeet ook niet gelijk daarna te belonen! Uiteindelijjk moet hij dus alleen op jouw commando met zijn hoofd schudden. Probeer het eens... Succes!

Annet_v

Re: Aanleren of niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:08

stro op zijn hoofd werkt ook nog wel eens :+
mijn shet heb ik het geleerd door het halstertouw langzaam af te laten glijden, dan wil ze me graag even helpen, en schud ze met haar hoofd. :)

Lindsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 09:16

Annet_v schreef:
stro op zijn hoofd werkt ook nog wel eens :+
mijn shet heb ik het geleerd door het halstertouw langzaam af te laten glijden, dan wil ze me graag even helpen, en schud ze met haar hoofd. :)

Ik heb het geprobeert, maar tijdens het VDen is hij zo gericht op mij en mijn commando's. Dat er volgens mij wel een baksteen op zijn hoofd kan liggen zonder dat hij het merkt :P
Dit is heel vervelend, want nu kan ik hem alleen dingen leren die door mijn hulpen te snappen zijn.
Dus hoofdschudden lijkt wel onmogelijk....

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:21

lexie2010 schreef:
Het maakt in principe niet uit hoe je het aanleert. Belangrijk is dat je hem op dat moment een commando geeft, en dat hij het dus alleen doet wanneer je dat commando zegt. Vergeet ook niet gelijk daarna te belonen! Uiteindelijjk moet hij dus alleen op jouw commando met zijn hoofd schudden. Probeer het eens... Succes!

Jaa helemaal gelijk !
Zal vast lukken shettie's zijn eigenwijs maar ook superlief, hij wil graag wat voor je doen.
succes!