monty roberts

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

renal

monty roberts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 14:48

wat vinden julie van de mony roberts methoden?
ik hoor er wel positive verhalen over maar of het ook werkt????

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:55

Wat versta je onder "Monty Roberts methoden"? Wat hij propageerd is de Join Up, dat zie je in alle demonstraties terug. Wat hij verder nog doet, daar ben ik niet zo kapot van.
Maar om antwoord te geven op je vraag: Ja het werkt, en nee, ik vind het niet altijd even positief. Het is een hele zware manier om je paard even aan te pakken, en geen wondermiddel voor die betere band met je paard, waar heel veel mensen van uitgaan.

Er is een verzameltopic voor de Join Up, daar staat een hele discussie. Misschien vind je daar de informatie die je zoekt...

[NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!

en nog een topic:

[PP] Monty Robberts
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 03-06-10 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

renal

Re: monty roberts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 15:09

als je zo de demonstraties ziet lijkt het me wel leuk om dat ook te doen maar ja of het positief is.hier in de buurt zijn ze er kapot van maar ik weet het niet

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:10

Je hebt gelijk dat je kritisch blijft kijken. Lees het verzameltopic nu maar even door, niet iedereen is er onverdeeld positief over. Niet over de Join Up, niet over het Dually Halster, de Buckstopper of pop Herman.

En sowieso niet zomaar op je paard loslaten omdat je het in een demonstratie hebt gezien, kan heel gevaarlijk worden als het paard je aanvalt, en als je het verkeerd aanpakt heb je een paard of pony met een trauma voor de rest van zijn leven...

De Join Up is niet het wondermiddel voor de betere band met je paard, het zet in een keer de verhoudingen recht, maar dat moet je daarna wel zien vast te houden.
En een Join Up volgens MR mag je maar een paar keer bij een paard doen, en niet drie keer in de week omdat ze daarna zo schattig als een hondje achter ze aanlopen.

Er zijn andere manieren om met je paard om te gaan waar je veel verder mee komt dan de Join Up...

Kijk maar hier:

http://www.youtube.com/watch?v=4dVWf-i7qpo

Een Join Up is maar bij heel weinig paarden echt nodig, en vaak zijn de problemen die je tegenkomt ook zonder de JU heel goed op te lossen, als je de tijd neemt en weet waar je mee bezig bent....