Ik heb net zo'n sulky (gehad, is net verkocht) en had het bij een welshje van plm 115 en een mini van 86 cm dus een stuk kleiner dan jouw trouwens prachtige pony.
Citaat:
Ik kan het lamoen ook niet veel meer stellen dat de punten naar buiten komen want dan wordt het te smal.
En dus is het handiger om de lichtogen via de draagriem hoger te hangen, daar dan het lamoen doorheen en het bankje even anders af te stellen. Bij de mini had ik de lichtogen echt op het eerste of tweede gaatje vanaf dat mogelijk is ze in te hangen. Het lamoen zelf goed naar binnen gedraaid / die uiteinden dus naar buiten. Dan zat het goed.
Gewoon eerst even breedte meten, net onder het 'zadeltje' van je schoftje, daar aan beide kanten een cm of 2 bij, heb je de gewenste breedte. Stel je lamoentje op af door naar binnen draaien van die bogen.
Denk ook te zien dat je het lamoen nog kunt stellen in de hoogte door de bevestiging van het lamoen met de sulky even anders te stellen (waar je het lamoen via het schuine opzetstuk aan het wagentje vastzet). Ik zie 5 gaatjes, je hebt het in het 3e gaatje. Als je het lamoen in het 1e gaatje zet, gaat het anders staan.
Dus ik denk dat het je wel gaat lukken, moet haast wel als het bij die van 86 cm wel lukte

moet je wat mee sleutelen en uitproberen.
Het is zonde als ze wel over het lamoen heen gaat stappen of als daar iets mee gebeurt.
Doordat je het dus hoger hangt vang je twee vliegen in een klap: het lamoen staat anders tov het borsttuig, waardoor je die kans dat het lamoen in het borsttuig prikt echt niet krijgt en het geheel zit meer in verhouding.
Maar het blijft een geknutsel altijd hoor, om het echt goed af te stellen.
En ik vroeg me nog af waarom je een sperriem gebruikt bij je menhoofdstel. Dat kan namelijk het gebruik van de stang (onnodig) hard maken. Daar heb je minder risico mee als je er geen sperriem omheen doet. Soms doet men het als de pony onrustig is in de mond, maar als dat niet zo is is zonder sperriem rijden gebruikelijker / wat mondvriendelijker.
Enne... bij onze mini heb ik als 46 jarige ook nog een hoog penny gehalte...