Demo grondwerk Sportfair Opmeer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LePapillon

Demo grondwerk Sportfair Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 15:03

Zondag was er een Sportfair bij sportcentrum de Wuijver in Opmeer. Er werden demo's gegeven door allerlei sporten en zo ook door de paardensport.
Wij hebben 's ochtends een demo over grondwerk gegeven met Fee. Om 10.45 uur zouden we de demo geven, maar door een slechte organisatie werd dat 12.00 uur! Mijn moeder heeft tijdens de demo wat foto's en filmpjes gemaakt en die wil ik graag met jullie delen :)

Helaas was het ontzettend slecht weer en was het heel erg rustig..

Daar stonden we dan in de regen:
Afbeelding

De eigenaresse deed eerst een join up met Fee:
Afbeelding

Op stal doen we dit met een touwtje, maar omdat Fee snel afgeleid is op onbekend terrein heeft ze bij de demo een longeerzweep gebruikt.

Daarna ging ik erop:
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er helaas wel vanaf gestuiterd tijdens de galop, omdat Fee schrok van een Fries die achter ons een sprintje trok.
Het deed best wel zeer maar ik ben er daarna wel weer opgesprongen. Op het filmpje is goed te zien dat ik nog onder het zand zat ;)

Daarna ging de eigenaresse er geblinddoekt op:
Afbeelding

Ze zou ook nog een sprongetje met Fee maken, maar daar was de bak helaas te klein voor.

Hier het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=EGObisQhVdo

Bedankt voor het kijken! :D

muiske07

Re: Demo grondwerk Sportfair Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:51

Ik vind het leuk dat je demo geeft en toont dat het anders kan qua rijden :j

Maar toch vind ik het eerlijk gezegd niet veel soeps.
Er zitten aantal overgangen in en dat is redelijk.
Maar verder zie ik het paard telkens tegen de draad plakken en vind ik jou niet mooi neerzitten op zijn rug.
Bij het aanspringen loopt hij een heel eind weg in draf en dan klakt degene die in het midden staat met een longeerzweep erachter.

Op vlak van grondwerk zie ik geen contact tussen jou en het paard.
Hij zit meer naar buitenaf te kijken naar andere paarden, ik vraag me af als je die linten zou wegdoen of hij dan nog bij jou zou blijven...

Verder wel een mooi paard met een fris hoofdje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:55

He, balen dat je eraf donderde dan, niet veel last meer van?
Ik ben benieuwd naar de bedoeling van de join-up in deze demo? Is dat het enige grondwerk dat er is gedaan, is er met dat type grondwerk geopend en daarna nog iets anders gedaan, of hoe was dat :D ?

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 10:28

De naam grondwerk is er door de organisatie op geplakt en de eigenaresse heeft aan mij gevraagd of ik haar wilde helpen door op Fee te rijden.
Ik heb er verder te weinig verstand van om daarover te oordelen :)

Fee is ontzettend snel afgeleid, maar tegelijkertijd ook goed op ons gericht.
Als de eigenaresse het teken gaf dat ze mocht komen, draaide ze direct naar haar toe en als haar iets werd gevraagd deed ze dat ook gelijk.
Op stal hebben we dit getraid in een normale bak en dan blijft ze altijd in de volte om je heen lopen.

Het aangalopperen was even een miscommunicatie tussen de eigenaresse en ik.
Zij dacht dat ik wilde galopperen en hielp blijkbaar even, terwijl we hadden afgesproken dat ik haar zelf zou rijden omdat ik dat prettiger vind.
Wat vind je precies niet goed aan mijn zit muiske07? Dan zal ik daar even naar kijken :)

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 10:34

WildWings: ik heb ontzettende spierpijn gehad! :P Nu nog een beetje last van mijn schouder en heup..

Cheetahfan

Re: Demo grondwerk Sportfair Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:23

Ziet er leuk uit, vind alleen de overgang naar de galop wat minder...
Niet toevallig de val op film staan voor het bloopertopic? :Y)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:29

Ik vind het stoer hoor dat je er zonder hoofdstel en zadel op gaat zitten op vreemd terein. Eigenlijk jammer dat de eigenaar in het midden blijft staan het lijkt nu een beetje op longeren met iemand erop. Maar nogmaals vind ik het lef hebben.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:55

Stoer dat je zo'n demo durfde te doen hoor!

Maar eigenlijk hoor je met rijden met een neckrope deze los te hebben en te sturen door de zijkant van de neckrope dan tegen de hals te leggen. Nu zit jij er op alsof je neckrope teugels zijn (lijkt een beetje of je er aan hangt), waardoor je ook wat teveel naar achteren gaat hangen.
Als het het leuk vindt om zo te rijden, gewoon vaker gaan oefenen, dan komt dat vanzelf goed!