paard, volg mij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZiekieLove

paard, volg mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 18:26

Hejhej!

heb even gezocht, maar kon zo gauw niks vinden en heb daarbij ook een zeeeer trage vervelende pc(A)

maar god, ik heb een vraagje over het boek, paard, volg mij.
Een boek over indiaanse nh, ik zit eraan te denken dit boek te bestellen, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik er precies van moet denken, is het boek puur over de ervaringen van die pony boy, of staan er ook echt oefeningen in voor jou en je paard?

Weet er iemand verder nog een goed boek over nh, maar dan vooral het grondwerken/lichaamstaal enz, niks over bitloos rijden(ofja niks, k wil puur iets over grondwerken, dus geen boek over 'natuurlijk' paardrijden oid)

Groetjes!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:28

Boeken zoals 'denken met paarden' geven een leuk inzicht, ook erg leuk om te lezen overigens. Verder lees ik wel even mee, ik wiook nog eens wat meer lezen;)

ZiekieLove

Re: paard, volg mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 18:31

ooh oke, zal eens even op google zoeken!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:35

ZiekieLove schreef:
Weet er iemand verder nog een goed boek over nh, maar dan vooral het grondwerken/lichaamstaal enz, niks over bitloos rijden(ofja niks, k wil puur iets over grondwerken, dus geen boek over 'natuurlijk' paardrijden oid)

Inge Teblick, Grondwerk met paarden (van spelen tot gymnastiseren) Veel uitleg, achtergrond en goede opbouw. Oefeningen bouwen voort op de voorgaande oefeningen.
Linda Tellington-Jones, Gedrag en training van paarden. (Hier zit wel een rij gedeelte bij, maar dat is omdat dit boek het gehele overzicht geeft van de TTEAM methode.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 20:38

oke dank je!:D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:20

Pat Parelli, Natural Horsemanship, vind ik eigenlijk nog de beste uitleg in boekvorm. Duidelijke uitleg en oefeningen erbij, en vooral, ook een stukje theorie...

Het boek van Pony Boy vind ik nu niet zo spectaculair...

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:17

Vind het boek niet zo bijzonder. Staat geen duidelijke uitleg bij van hoe je het moet bereiken, groot deel van het boek bestaat uit verhalen. Een aanrader is (vind ik) is '101 Natural Horsemanship oefeningen'.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:34

Er staan ook oefeningen in, maar het is geen 'lesboek' of directe handleiding zoasl het Parelli pakket.

Het is een heel leuk boek omdat het echt over de band met je paard gaat en de samenwerking met het paard. Ik ben er erg blij mee en ik heb al heel wat NHboeken en africhtingsboeken in de kast staan.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:37

er staan verhalen in zo als pony boy het heeft ervaren en in de kantlijn staan soms opdrachtjes en aan het eind staan er best veel oeveningen vind ik zelf...ik hoop dat je er wat aan hebt..

gr Olivierlover

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 21:50

ik heb het boek al binnen, vind het tot nu toe wel interessant, maar idd (nog)niet echt iets van oefeningen voor jezelf..
ben zoiezo van plan om 101 nh oefeningen nog erbij te bestellen en kijk dan nog even verder voor een ander boek..wil er een aantal zodat ik een beetje kan kijken wat me het beste ligt!

viefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:07

equisence een onlineshop heeft een dvd in het nederlands met de beginselen van grondwerken.
en parelli heeft de best uitleg stap voor stap, moet je wel de oude serie deel 1 en 2 hebben (uit '99)

yael6900

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:42

mijn paar lijsterd als ik hem in de round pen sta met een longe in mijn hand om hem op te jagen en als ik dat gedaan heb ga ik hem in draf en galop laten lopen hem omdraaien zonder hem vast te houden en dan de andere hande en daarna ga je op het midden staan en moet hij van zelf achter je aan komen
wat ook leuk is je loopt met een longe of halster aan je pony/paard en je gaat lopen dan zeg je hoo in draai je je om dan moet hij blijven staaan als hij dat doet omtspanje en loop veder en als hij dat niet doed dan zwieber je met het einde van de longe of halstertouw en moei tie achter je aan lopen
veel suc6 en veel oefenen
yael (h)

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:03

thoraklover schreef:
Vind het boek niet zo bijzonder. Staat geen duidelijke uitleg bij van hoe je het moet bereiken, groot deel van het boek bestaat uit verhalen. Een aanrader is (vind ik) is '101 Natural Horsemanship oefeningen'.

hele maal mee eens

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:39

Als je de basisbeginselen al goed kent, haal je uit dit boek nog meer. Maar het is geen stappenplan zoals bv het oude Parelli pakket.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:22

ZiekieLove schreef:
ik heb het boek al binnen, vind het tot nu toe wel interessant, maar idd (nog)niet echt iets van oefeningen voor jezelf..
ben zoiezo van plan om 101 nh oefeningen nog erbij te bestellen en kijk dan nog even verder voor een ander boek..wil er een aantal zodat ik een beetje kan kijken wat me het beste ligt!

Kijk dan ook eens naar het boekje Het paard als Partner, http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html daarin staan meerdere NH/grondwerk methodes duidelijk omschreven en kun je zo uitzoeken wat jou het beste ligt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:30

cissy schreef:
ZiekieLove schreef:

Kijk dan ook eens naar het boekje Het paard als Partner, http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html daarin staan meerdere NH/grondwerk methodes duidelijk omschreven en kun je zo uitzoeken wat jou het beste ligt.

Ik het eventueel voor je te koop, stuur maar PB...

Bleubilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 04:16

Wat ik wel erg mooi vind aan het boek van Pony Boy zijn de prachtige foto's en de motivatie die ik er uit haal oom ook zo'n band met mijn paardje te krijgen (hoewel die volgens mij toch ook wel al goed is hoor, maar zoals de Indianen dat hadden....)
Ik ga trouwens ook die andere boeken eens opzoekn ;)

Greetz Andrea

rubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:22

dit is ook een mooi boek: contact met paarden van margit coates. zoek maar eens op op google