Vandaag ben ik meegeweest met Miranda (mijandap@bokt) en haar paardje (mijn verzorgpaardje!) Peppolena's Reminic (remi, reminicje) naar de Freestyle cursus van Irene Smeets. Het was een hele interessante dag en ik heb een hoop geleerd! Natuurlijk heb ik foto's genomen zodat jullie ook kunnen zien hoe zo'n cursus er uit ziet. Het was dag 1 van een 3-daagse cursus; over 2 weken is dag 2.
Het ging vandaag vooral om het loswerken, het regelen van dominantie en leiderschapspositie en gehoorzaamheid op basis van lichaamstaal.
Genoeg gepraat, hier de foto's!
1. Loswerken

2.

3. Ja reminicje, je zal toch een versnellinkje hoger moeten! (let op het oortje voor aandacht)

4.

5.Dit paardje wilde de hoek niet door, toen liet Irene zien hoe je je lichaam gebruikt om hem het wel te laten doen, en uiteindelijk deed ie het ook!

6. Tussendoor moest "the friendly game" gespeeld worden; je paard van top tot teen aaien en aanraken.

7.

8.

9. Kom maar lief paardje!

10.

En tot slot de gehoorzaamheid, en het paard duidelijk maken dat hij niet zomaar jouw ruimte mag betreden.
11.Achterwaarts

12.

13. Halthouden

14. Hoofd naar beneden

15.

Brave paardjes!
Dat waren ze weer! Hoop dat jullie zo een goede indruk hebben gekregen van deze cursus.

Binnenkort meer online!