(longeren)Shet reageert wel, maar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

(longeren)Shet reageert wel, maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:34

reageert anders op de stemcommando's.
Ik wandel veel met mijn shet en ook fietsen gaat ons goed af. Daar reageert hij prima op de stemcommando's, ik versnel/vertraag dus hij ook.

Maar met longeren sta ik dus stil en hij springt aan en na een paar rondjes stopt hij weer.
Hoe zorg ik ervoor dat hij door blijft gaan, zonder dat ik steeds extra moet aansporen? Ja je moet altijd aan blijven sporen, maar na elk rondje is dat een beetje lastig.

Ik zit even helemaal dicht, dus ik zie het even niet meer :+

Hoe maak ik het voor hem makkelijk/duidelijk dat drrraf niet 1 rondje draf betekent.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:44

Toch blijven drijven ;) .... zorg dat de hand waarin je de chambriëre/longeerzweep houd,op gepaste afstand in de buurt van zijn achterhand blijft.Niet elk paard is enorm gemotiveerd om rondjes te blijven rennen :P
Ook belangrijk is dat je met je lichaam niet voorbij de schouder van je pony komt komt,ander houd je hem namelijk met je lichaam tegen.Op het moment dat je in de juiste positie staat " drijf" je hem als het ware al op,de zweep en natuurlijk je stem ondersteunen dit nog eens extra

Je zult je pony ervan moeten overtuigen dat hij door moet lopen en dat doe je dus oa met je lichaams positie en geduld en wilskracht.Je pony loopt al braaf mee aan de fiets dus longeren moet ook kunnen.Misschien kun je ergens in de buurt wel een longeerlesje krijgen,kun je zien wat je verkeerd doet en hoe je met kleine details veel vooruitgang kunt boeken.

Een paard opdrijven is ook een kunst ;)

Onali

Re: (longeren)Shet reageert wel, maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:48

Met mn fjord kan ik echt alles maar met mn shet ben ik nog steeds grenzen aan het aftasten. Hij wil heel graag, maar ik ben vaak te bang dat ik teveel doe/ te enthousiast ben :+

Ik sluit hem idd op tussen lijn en zweep, maar het is lastig inschatten bij zo'n klein lijffie waar de goede lijn zit :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:55

Je kunt voor de zekerheid de helft van zijn lichaam aanhouden,of misschien kun je hem een elastische singel omdoen...kun je daar op richten.Wat enthousiasme betreft,blijkbaar heeft de shet toch iets meer nodig ;) :D

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:10

Loop eerst met hem mee rondjes in draf, maar geef steeds meer lijn zegmaar, en uit eindelijk blijft hij wel lopen:D

Maar Pas goed op dat hij wel aan de buitenkant blijft, en niet met je mee naar binnen gaat!

Miriam

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:26

[quote="Dollylver"]Loop eerst met hem mee rondjes in draf, maar geef steeds meer lijn zegmaar, en uit eindelijk blijft hij wel lopen:D

Maar Pas goed op dat hij wel aan de buitenkant blijft, en niet met je mee naar binnen gaat!

Zoww doe ik het ook altijd !!

Turbolover

Re: (longeren)Shet reageert wel, maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:39

Wat ze hier boven zeggen klinkt goed! ^^.