Cursus bij Annemarie van der Toorn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jingles11

Cursus bij Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 14:05

Hoi allemaal,

Afgelopen maand heb ik voor de eerste keer een cursus gevolgd bij Annemarie van der Toorn in Oudenhoorn.
Ze heeft een trainingsstal voor paarden met een gedragsprobleem en daarnaast geeft ze regelmatig cursussen waarin je kunt leren op een goede manier met je paard om te gaan.
Ik ben begonnen met de cursus Join-Up I.
Aangezien ik een heel drukke kantoorbaan heb was het voor mij heerlijk om even 2 dagen tussen de paarden te spenderen, alleen dat is al vakantie!!
Maar ook de cursus was fantastisch: een super team van enthousiaste mensen en paarden en twee overvolle dagen met wat theorie maar ook heel veel praktijkervaring.
Ik merkte hier op Bokt dat er soms veel weerstand is tegen het gebruik van Join-Up, maar ik heb nu wel door dat het niet zomaar een 'spelletje met je paard' is.
Het gaat veel verder dan dat en het is inderdaad niet iets wat je zomaar op iedere vrije zondagmiddag even gaat doen. Ik vond het een super mooie vorm van duidelijke en heldere communicatie tussen mens en paard.
In de cursus werd ook grondwerk uitgebreid toegelicht. Dat was voor mij heel belangrijk, omdat ik fysiek niet helemaal in orde ben en daarom niet kan paardrijden. Dingen op de grond zijn voor mij dus super gaaf en net zo leuk als rijden.
Annemarie heeft super leuke, lieve paarden die uitermate geschikt zijn voor dit soort werk. Overigens is het ook mogelijk om je eigen paard mee te brengen, wat ik ook zeker gedaan zou hebben als ik er eentje had gehad.
Om een lang verhaal kort te maken: ik ben helemaal enthousiast en ga zeker de rest van de cursussen ook volgen.
Ook al heb ik geen eigen paard: dit is zeker iets waar je in de omgang met paarden in het algemeen super veel aan kunt hebben...

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:55

Hoi,
Ik ben het helemaal met je eens. De curssen van Annemarie heel leerzaam -:) en nog gezellig ook :D !

em_papillon

Re: Cursus bij Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:37

Annemarie is een super lieve vrouw met een groot hart. Ik weet zeker dat zo'n cursus echt helpt of in ieder geval een super goede start is om mee door te gaan.
Ik vind het super belangrijk wat ze doet en vooral heel knap!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:17

Wat leuk om te horen!
Ik heb geen cursus bij haar gevolgt, wel heb ik haar gezien op HE en vond dat super!

Mag ik vragen hoeveel ervaring jullie hebben met "NH" voordat jullie aan de cursus begonnen?
Ik heb nl. al wel veel ervaring maar met een andere NH-methode(en met "paardengedrag" dus ook)
Maar ik vraag me af of deze dan wel interessant voor mij is ....

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:13

Het is ook voor mensen met veel ervaring de moeite waard. Ik ben zelf ook al jaren bezig maar heb enorm veel van Annemarie geleerd.

caroline020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:35

siskeh schreef:
Mag ik vragen hoeveel ervaring jullie hebben met "NH" voordat jullie aan de cursus begonnen?
Ik heb nl. al wel veel ervaring maar met een andere NH-methode(en met "paardengedrag" dus ook)
Maar ik vraag me af of deze dan wel interessant voor mij is ....

Ik heb mijn paard in training gehad bij Annemarie en ook een aantal cursussen gevolgd daar. Super leerzaam en interessant! Toen ik daar begon had ik eigenlijk geen ervaring met NH of activiteiten in die richting. Maakt niets uit! Het is zowel voor mensen met als zonder ervaring mega leuk!

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:35

Ik ben daar een keer geweest met een carrouselgroep. En dat was erg leerzaam moet ik zeggen. Ik wil er later ook wel heen met mijn toekomstige pony :)
Afbeelding