Pony weigert rechtsom

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Pony weigert rechtsom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 21:06

hoi,

sinds januari ben ik in bezit van een welsh x shet ruintje <3
in april is hij 3 jaar geworden, dus langzaam aan begonnen met longeren, ( don't worry het is een enorme circel en longeer maar 1 x in de 2 weken)

Mijn probleem is dat hij linksom geweldig vind maar rechtsom niet |(
zodra hij maar het idee krijgt dat hij rechtsom moet draait hij zijn hoofd naar rechts en loopt weg.
resultaat is galop rondjes om mij heen, linksom offcourse of dat hij zo sterk wordt dat hij weg gallopeerd.

Ik heb mijn zweep bij maar tik hem niet aan, hij negeert dit simpelweg. Ik dacht eerst dat hij het niet snapte dus liep er iemand mee,
maar zodra hij zie dat er iemand wilt helpen gaat hij galloperen.

Als ik hem wel omgedraait krijg, gaat hij in rengalop en als ik 1 sec niet achter zn kont aan zit draait hij om,

afgezien van het feit dat dit veel stress oplevert, lijkt het mij ook niet leuk voor hem :Y)

wat doe ik fout?

Lauraennala

Re: Pony weigert rechtsom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:07

Longeer je met bijzet etc. of dubbele lijnen of gewoon aan een lijntje?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 21:08

gewoon aan een lijntje. Wilde hem het gewoon leren zonder.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:19

Mijn verzorgpony heeft het namelijk linksom dat ze niet wilt. Ik heb haar helemaal losgelaten en haar linksom laten gaan, ze gaat dan wel heel hard galopperen en de bocht afsnijden, maar als je dan wel gewoon zorgt dat ze niet rechtsom gaat gaat ze vanzelf wel draven of je probeert haar naar dra te krijgen.Ik heb het een tijdje zo gedaan, nu loopt ze beide kanten super, ik moet wel zeggen dat zij heel goed luistert naar stemhulpen.

Ik wens je veel succes.

(ik heb geen ervaring met jonge paarden dus ik weet niet hoe dat gaat, mijn verzorgpony was toen 13) :o

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 23:28

als ik hem loslaat draait hij sowieso om, of ik hem nou begrens of niet ;)