Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
siskeh schreef:@kehdra: volgens mij haal je kin/kaakgekruisd en sidepull door elkaar, sidepull is namelijk ook met ringen aan de zijkant, maar dan zit het hoofdstel strakker.
Kin/kaakgekruisd moet idd een goede release hebben, maar dit is wel degelijk mogelijk.
Als je een hoofdstel met touwtjes hebt(zoals het linkje wat ik liet zien) is het meestal beter qua release.
Ik heb trouwens nog nooit een kaptoom op "shetformaat" gezien
HippoLogic schreef:Hoe je aan een sidepull/kaptoom in Shet formaat komt zou ik niet weten, sorry. Misschien is een lage neusriem (evt met een kaakriem er aan, geen keelriem) een optie? Ik heb er geen ervaring mee, maar dat zou ik gaan proberen.
De kaakriem ligt voor de bolling van de kaak en loopt er niet overheen zoals een keelriem. Hierdoor ligt het kaptoom stabieler dan bv een halster. Kan me voorstellen dat de schoenmaker met een nageltje wel een kaakriempje kan bevestigen aan een neusriem.
Alicia2u schreef:Ik werk met een touwhalster, dat gaat wat ons betreft ook prima. Ik weet niet of dat een optie voor je is? Het is in ieder geval niet zo duur als een bitloos hoofdstel en er zijn geen problemen met de release mits je hand zacht genoeg is.