Jessika [Haflinger] @ pessoa training

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Jessika [Haflinger] @ pessoa training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 10:45

Hey!

Afgelopen weekend heb ik voor mijn verjaardag een digitale camera gekregen en gisteren was het perfecte moment om die eens goed te testen O:)
Ik ging Jess longeren aan de pessoa en daar komen altijd wel mooie plaatjes uit...

Jessika is een 10 jarige Haflinger merrie (v. Nivo van de Haflinger Hoeve) en ze is mijn verzorgpony.
We rijden L1 dressuur en we trainen op L2/M1 niveau.

Ik longeer Jess meestal 1-2x in de 2 weken, afhankelijk van ons wedstrijdschema.
Een jaar geleden ben ik ongeveer begonnen met de pessoa en sindsdien gaat dat ding nooit meer weg! Ik ben er helemaal fan van! :D
Jess is fysiek zo erg vooruitgegaan en ik weet zeker dat dat grotendeels te danken is aan deze hulpteugel.
Even wat foto's van het longeren met pessoa vorige jaar:
1
2
3

10 maart heb ik voor het eerst een longeer topic gemaakt:
[GVL-ITP] Jessika [Haflinger] @ pessoa training

Deze foto's zijn dus van 2 maanden later (9 mei).
Door de langdurige winter is Jess behoorlijk aangekomen, maar, de meeste vetjes zijn er alweer af en ze is weer goed in vorm! Ze mag nog slanker maar goed, dat is een 'losing battle' aangezien ze niet van mij is ;)
Zoek de verschillen: :D

Afbeelding Afbeelding

De laatste tijd heb ik de pessoa eigenlijk niet meer nodig...Jess loopt zonder eigenlijk beter dan met: heerlijk ontspannen, laag en over de rug en dat is mijn voornaamste doel.
Met pessoa vind ik het moeilijk om de touwtjes precies gelijk af te stellen waardoor ze toch vaak met buiten stelling loopt of gaat kantelen... Ik heb nu meestal de pessoa er maar 5 minuten omheen als ik haar wat 'oppak' maar eigenlijk is hij overbodig aan het worden... +:)+

Ik laat haar altijd eerst even lekker warmlopen op beide handen en daarna zet ik haar aan het werk met voltes vergroten en verkleinen, tempowisselingen, overgangen, wacht oefeningen etc...
Als ik de pessoa nog los heb wordt ze vaak wat lang en loperig, mét kan ik haar net wat fijner bij elkaar houden waardoor ze iets meer gedragen loopt en we de bilspiertjes echt trainen 8-)

Galopperen doen we alleen als de pessoa nog los is... Als hij vast zit wordt ze heel heet en drammerig en gaat ze zich te veel opkroppen...dat probeer ik dan voorwaarts op te lossen maar dat vind ze gewoon écht niet fijn en wordt ze zuur en gaat ze steeds harder en harder :Y) Dus, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? :+

Dit was de 3e keer ooit dat ik haar hoger ingesteld heb met de pessoa. Een verandering moet je altijd even een kans geven...

Kijk en geniet van dit heerlijk sjouwende Haflingertje! :+:

Losdraven en aan het werk zonder de pessoa :~

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier wordt ze dan net te lang..
actie!

Galopje
hyperheid..
Afbeelding

Met pessoa aan het werk
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hier is de buitenstelling goed te zien
..idem..
Afbeelding

Uitdraven
Afbeelding
Afbeelding

En nog even een laatste foto :~ Dit was nog zonder de pessoa en hier loopt ze eigenlijk precies waar ik haar wil hebben... Even kort terugsluiten zonder impuls te verliezen, mooi gesloten opwaarts en helemaal los op eigen benen <3 +:)+

Afbeelding

Tips zijn welkom maar opzich gaat het allemaal super zo! :D

Elisah1989

Re: Jessika [Haflinger] @ pessoa training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:49

Ziet er heel goed uit Mariek! :D
Super om te zien hoe jullie zo lekker vooruit gaan in de training! :))
Echt balen dat je nu bijna gaat stoppen, net nu jullie zó ontzettend lekker gaan! :(:)
Geniet nog even lekker van der! :+:

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:51

Gaaf Marieke, dat ze ook zonder pessoa zo goed loopt!
Wbt buitenstelling, longeer je wel eens met dubbele lijn? Dan kan je dat heel mooi corrigeren!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:52

Ziet er goed uit marieke! :) Wat een mooie haf is het toch ;) Ze loopt ook lekker ontspannen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:56

Ik vind het er goed uitzien. Longeren met een pessoa is best moeilijk om dat goed te doen en bij jou ziet het er makkelijk en relaxed uit. Knap, ik kan het niet hoor!
Laatst bijgewerkt door astridelise op 10-05-10 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:57

ik heb het al vaak gezegt maar toch nog een keer, wat een toffe stoere mooie haf!
en ze loopt echt heerlijk ontspannen, en super dat ze zonder pessoa nog steeds zo lekker ontspannen en lekker zakt! Zo door gaan! :)
Laatst bijgewerkt door _Daniquee op 10-05-10 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:57

Kan niet anders zeggen dan dat ik het er lekker uit vind zien...! Ga zo door...! :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 16:42

Leuk al die positieve reacties! :D

@ Daphne: dubbele lijn heb ik ooit een keer geprobeerd en dat ging vrij knullig en onhandig :o sindsdien maar niet meer geprobeerd en zonder begeleiding begin ik er niet meer aan ;)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:34

Ze loopt zonder pessoa echt onwijs gaaf zeg, met pessoa eromheen loopt ze net iets meer bij elkaar, ook fijn :) geniet er nog even van ! :+:

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 09:37

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:34

Ziet er super uit :+: