[AR] 1e officiele menwedstrijd: SGMW Gorssel 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienepien610

1e officiele menwedstrijd: SGMW Gorssel 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 11:46

Het is al een beetje laat, maar ik vind het toch leuke foto's geworden die ik toch wil delen.
Zoals de titel al zegt: dit was onze eerste officiele SGMW.
Ik rij hier met Jenna, een kruising Dartmoor van 5 jaar. We hebben enkel vorig jaar een paar onderlinge oefenwedstrijdjes gereden. Hiervoor heb ik altijd onder het zadel gereden.

De dressuur was de 2e keer tussen hekjes, daar keek ze niet zo naar. Het liep niet zo lekker, maar er zaten wel een aantal mooie momenten tussen. Een 5e plek van de 7.

De vaardigheid ging supergoed, we waren foutloos en op 2 seconden na de snelste tijd van de dag.
Zaterdag stonden we 3e, met 12 seconden achterstand op nummer 2, een clubgenoot. Men zei dat ik dat makkelijk kon goedmaken.

Zondag op stal wilde de pony niet eten, ze wilde direct de trailer in. Ook op het terrein had ze geen zin in eten, en op het moment dat we weg wilden rijden na het inspannen spurtte ze ook weg, waardoor het halstertouw al knapte. Wat een begin, ze had er zin in! Terwijl ze het nog nooit 2 dagen achter elkaar had gedaan!

Het A-traject liep super, zelfs te snel waardoor we op het laatst nog een eind hebben moeten stappen.
Het staptraject mocht iets vlotter, maar wel binnen de tijd.
Hartslag was bij de keuring erg goed. Nou, die van mij niet meer hoor!!

Hindernis 1 ging super, we vlogen erdoor! Wel enigszins afgeleid door de omroep, maar het ging erg goed. We waren 3 seconden ingelopen op de nummer 2, wat we hoorden toen we klaar waren.

Hindernis 2 begon minder, ze wilde niet links insturen, naar de hindernis toe. Daardoor reed ik na poort A iets eerder naar links waarmee we de fout ingingen: we raakten de linker B paal waardoor de D-ring aan een streng knapte. We hadden allerlei dingen om een eventuele kapotte panieksluiting te repareren/omwisselen, maar niets waarmee we de D-ring konden vervangen.
Helaas einde verhaal.

Ik heb er wel erg veel van geleerd, ik weet hoe ik ten opzichte van de tegenstanders sta en ik ben superblij met hoe de pony het heeft gedaan. Mijn eigen fout was erg stom, maar het tuig had niet mogen knappen. We hebben dat inmiddels vervangen door iets wat absoluut niet kapot kan gaan.

Foto's!!
1. Losrijden dressuur
Afbeelding

2. Losrijden dressuur
Afbeelding

3. Volte 30 meter met 1 hand
Afbeelding

4. Volte 30 meter met 1 hand
Afbeelding

5. Vaardigheid
Afbeelding

6. Vaardigheid
Afbeelding

7. Vaardigheid
Afbeelding

8. Vaardigheid
Afbeelding

9. Hindernis 1, naar poort A.
Afbeelding

10. Hindernis 1, naar poort C.
Afbeelding

11. Hindernis 2, na poort B, je ziet de streng onder het hoofd los hangen.
Afbeelding

12. En toen was het gedaan, niet meer te repareren.
Afbeelding

Tips/commentaar is van harte welkom! Houd het wel vriendelijk!

Jana_Babsi3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:20

Hé daar hebben wij ook gestart! Ik vond het een leuke wedstrijd.
Maar wat super jammer zeg dat het niet meer te repareren was :( Volgende keer beter!!

annewill

Re: 1e officiele menwedstrijd: SGMW Gorssel 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:27

Wat een geweldige aanspanning heb je.
Ontzettend gaaf dier ook. Leuk zo in het oranje.
Viel je niet in de prijzen??

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:08

Wat jammer dat er wat brak, het ziet er netjes uit allemaal!

Moet wel even wennen aan de nieuwe menners met een laag nummer :+

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:11

Ziet er netjes uit hoor! Tja en dat van je strengen, dat kan elke menner gebeuren, je moet nagaan hoeveel druk er op die strengen zitten! volgende keer dus gewoon en reserves streng mee!

je hebt trouwens een stoere set voor je pony! leuk om te zien!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:14

Heey ziet er gaaf uit, wat ontzettend jammer van je streng zeg! Volgende keer meer geluk!

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 11:04

Wat een leuke reacties!!

Jana_Babsi3: waarmee reden jullie? Goed gereden?

annewil: ik heb moeten stoppen voor het eind van de wedstrijd, ik kón niet verder rijden. Ik kreeg dus een eliminee en telde niet meer mee bij de einduitslag.

Liberty: ook ik verwachte een 4cijferig nummer... Dus ik moest een paar keer naar alle papieren kijken voordat ik dacht dat het toch wel klopte :)

Jana_Babsi3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:27

4 span haflingers. Ook onze eerste officiëlle. ;)

Jana_Babsi3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:30

Mmm dressuur ging slecht. Moet nog erg op getraind worden. Is echt een hele klus om met 4 van die banjers te dressuren. Ze willen eigenlijk alleen maar hard :n vaardigheid ging goed en marathon ging ook goed. Alleen bij hindernis 5 bij de verkeerde kant gefinissed. Je had natuurlijk aan de ene kant start en andere kant finis en wij deden 2x bij de start maar wel hersteld dus geen D (gelukkig maar :) )