buigen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yvon123

buigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 12:31

mijn haflinger leer ik al zo'n anderhalf jaar al de buiging(met de knie op de grond)
maar ze vind het erg moeilijk denk ik,ze doet het soms wel,maar meestal wil ze niet,dan doet ze er niet veel moeite ermeer voor!
terwijl ze het wel bijna kan!
waar kan het nog meer aan liggen,want de meeste paarden doen het toch wel!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:34

yvon123 schreef:
mijn haflinger leer ik al zo'n anderhalf jaar al de buiging(met de knie op de grond)
maar ze vind het erg moeilijk denk ik,ze doet het soms wel,maar meestal wil ze niet,dan doet ze er niet veel moeite ermeer voor!
terwijl ze het wel bijna kan!
waar kan het nog meer aan liggen,want de meeste paarden doen het toch wel!

Dat lijkt me verschillend per paard?

Hoe beloon je haar? Als je veel met snoepjes beloont, dan gaat ze daar op gegeven moment de moeite niet meer voor doen lijkt mij?

Ik heb hier verder geen verstand van, maar ik zeg wat mij het logischt lijkt.

Bojangles

Re: buigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:42

Het buigen met de knie op de grond heet de compliment :)

Een goede basisoefening voor het buigen is het wijdstaan ook wel de spagaat genoemd.
Door ze eerst dit te leren hebben ze meer ruimte tussen voor- en achterbenen en dus meer ruimte om te knielen op hun ene been en het andere netjes te strekken.

Een foto of filmpje hoe je paard het nu doet is misschien wel het handigste, want nu blijft het ook een beetje raden waar je precies vastloopt! :)