Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mariskalove schreef:Oke bedankt!
Ze heeft spat in beide achterbenen, waardoor ze niet meer geschikt is voor dagelijks rijden, maar af en toe een buitenritje maak ik wel. Ze staat elke dag buiten, dan loopt/beweegt ze voldoende. Ik zoek dus voornamelijk kunstjes die de achterbenen niet veel belasten, geen dingen zoals steigeren, buiging of iets dergelijks. Apporteren lijkt me leuk om te oefenen, en verder de basisdingen(ze kan al dr benen op commando optillen).
Lange teugel kan ze wel een beetje: tenminste, ik ga altijd met de longeerlijn er schuin acter lopen, dan kan ik haar rustig het weiland doorsturen, bochtjes en voltes maken lukt ook allemaal. Draven doe ik dan weer niet te veel, aangezien ze dan sneller last krijgt van dr benen. Ik kan ook zonder zadel/hoofdstel met neckrope rijden, maar ivm de artrose stappen we voornamelijk. Draf en galop gaat ook wel, maar dus met mate.Ze heeft vroeger hoog in de sport gesprongen, en de dressuur zit er tot ongeveer de M in, dus met neckrope kunnen we ook al achterwaarts.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ze wel en niet kan.