Pony schud erg met hoofd Met halster/hoofdstl longeren..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

Pony schud erg met hoofd Met halster/hoofdstl longeren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 13:19

.... & nu heb ik dit geprobeerd, & hij loopt hier zo relaxt op ..

mijn shet schud normaal erg met zn hoofd & trek erg.

maar op deze manier heeft hij dus zijn hoofd vrij, & loopt hij veel fijner.

meer mensen die zo longeren ??

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Pony schud erg met hoofd Met halster/hoofdstl longeren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 15:42

Nee, aangezien ik zijn luchtpijp niet dicht wil knijpen :+

Ik zou er eerder aan werken dat hij stopt met het hoofdschudden, kijken wat hier de oorzaak van is, dan zo longeren ;) Zo heeft het ook vrij weinig nut, aangezien het enkel rondjes lopen is, ipv bijvoorbeeld met een bijzet :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:01

kan je dan niet beter een stuk afsluiten van de bak en je pony helemaal los doen? Zo knijp je inderdaad zijn luchtpijp dicht, denk niet dat het echt bevorderend is.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:03

Laat zijn oren eens nakijken!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 19:48

er is voorderest niets mis met hem .. hij heeft er gewoon een hekel aan om wat om zijn hoofd te hebben .. ook als hij in het weiland een halster om heeft probeerd hij deze af te krijgen ..

ik krijp zij luchtpijp niet dicht er staat amper druk op.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 19:48

Bizzybijtje schreef:

Ik zou er eerder aan werken dat hij stopt met het hoofdschudden, kijken wat hier de oorzaak van is, dan zo longeren ;) Zo heeft het ook vrij weinig nut, aangezien het enkel rondjes lopen is, ipv bijvoorbeeld met een bijzet :)

ja klopt ik zet hem namelijk niet aan de bijzet ofzo .. dit is gewoon voor beweging !

niet elk paard hoeft in de krul te lopen .. ;)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 19:49

Millanka schreef:
kan je dan niet beter een stuk afsluiten van de bak en je pony helemaal los doen? Zo knijp je inderdaad zijn luchtpijp dicht, denk niet dat het echt bevorderend is.

alles is op deze stal op paardenmaat afgezet dus hij loopt overal zo onderdoor :+
helaas kan ik hem dus niet los longeren !

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:50

Binky_Zephyr schreef:
Bizzybijtje schreef:

ja klopt ik zet hem namelijk niet aan de bijzet ofzo .. dit is gewoon voor beweging !

Dan vraag ik me toch af hoe jij longeerd met bijzet ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 15:42

Binky_Zephyr schreef:
Bizzybijtje schreef:

Oef... Dan wil ik niet weten hoe jij bijzet als je pony in de krul loopt ;)
Dan vraag ik me af wat voor nut het heeft om je pony dan nog te 'longeren', aangezien losgooien hetzelfde effect heeft :)
Maar ik blijf erbij, uitzoeken waarom hij zo moeilijk doet met het hoofdstel en het halster ipv zo te beginnen :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:44

Met een bijzetteugel gaat je paard toch niet aan de teugel lopen? o.o

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:00

[quote="Bizzybijtje"]Nee, aangezien ik zijn luchtpijp niet dicht wil knijpen :+ quote]
de luchpijp van een paard / pony ligt heel erg diep, dus die knijp je op deze manier echt niet dicht hoor! ;) Maarre: ik zou wel uitzoeken wat de oorzaak is van het hoofdschudden! Ik zou als eerste je pony door de dierenarts en tandarts na laten kijken, vervolgens zo nodig door een paardengedragsdeskundige.

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:26

Als ze zegt dat het enkel voor beweging is dan hoef ze toch helemaal geen bijzet :S?

Ik zou hem wel iets groter maken en lager hangen, als een neckrope ;). Als hij op die manier relaxter loopt, denk ik neit dat je zijn luchtpijp dichtknijpt. Dat laten ze wel merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:50

katia1993 schreef:
Als ze zegt dat het enkel voor beweging is dan hoef ze toch helemaal geen bijzet :S?

Ik zou hem wel iets groter maken en lager hangen, als een neckrope ;). Als hij op die manier relaxter loopt, denk ik neit dat je zijn luchtpijp dichtknijpt. Dat laten ze wel merken.

Dan kun je net zo goed gewoon losgooien, dan hebben ze nog minder eenzijdige belasting ook.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:43

En als je een heel ligt touwhalstertje gaat gebruiken dan en dat gaat opbouwen in gebruik, dus niet meteen de hele dag om..
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat hij kan zeggen ik wil niks om mijn hoofd..
Jij bent toch de baas?

Oefening baart kunst :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:18

Bizzybijtje schreef:
katia1993 schreef:

Dan kun je net zo goed gewoon losgooien, dan hebben ze nog minder eenzijdige belasting ook.

ik denk dat losgooien meer eenzijdig is dan longeren. Of verander jij de hand niet tijdens het longeren? ;)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:20

Bizzybijtje schreef:

Binky_Zephyr schreef:
Millanka schreef:

alles is op deze stal op paardenmaat afgezet dus hij loopt overal zo onderdoor :+
helaas kan ik hem dus niet los longeren !

:D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:34

misschien moet je toch gewoon met halster longeren, maar als je aan dit soort longeren niet hard trekt dan heeft je pony e ook geen last van