[VD] Aurora kan liggen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gemske

[VD] Aurora kan liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 23:53

De laatste tijd ben ik met Aurora (en Saros) eigenlijk niet zoveel bezig met VD.
We hebben vooral veel lol met Lange Teugel werk, en gewoon lekker knuffelen :D

Maar een paar dagen geleden, toen ik de pony's zag rollen in de bak na een tijdje gelangeteugeld te hebben, bedacht ik me dat het eigenlijk een top moment is om te proberen of een van beiden wil gaan liggen op mijn verzoek :o Ze zijn allebei heel erg aan het verharen, het is vrij warm en de bak is lekker los en droog.

Een dag later heb ik dus mijn clicker weer eens opgezocht en een grote wortel in mijn zak gestopt.

Dan blijkt meteen het grote verschil tussen Saros en Aurora. Zonder eerst "gewerkt" of gegeten te hebben, is voor Saros niet veel anders mogelijk in de bak dan heel hard rennen of de randjes gras opeten. Hij heeft dan zeker de rust niet om iets nieuws uit te gaan proberen, en rent vrolijk bij me weg als twee pogingen tot voetje geven geen worteltje oplevert :=

Aurora is wat rustiger van aard, loopt over het algemeen toch iets minder snel en was wat makkelijker over te halen tot uitproberen. Ook rolt ze wat vaker uit zichzelf in deze bak.
Allereerst ben ik begonnen met dingen uitlokken die ze normaal doet vlak voordat ze gaat liggen.
-hoofd laag, en dan wat zand tegen haar neus zodat ze dat voelt/ruikt
-met haar voorbenen graven (dat doet ze zelf meestal niet, maar is wel een duidelijke trigger voor liggen)
-achterbenen snel achter elkaar optillen

In het begin begreep ze me toch niet goed, en het duurde een hele tijd voor ze wat ging uitproberen. Eerst wilde ze weglopen naar de rand van de bak (gras), maar dat heb ik geblokkeerd door steeds in de weg te gaan staan en haar vriendelijk mee terug te nemen naar het "midden" van de bak waar ze normaal gesproken rolt.
Na een paar keer bovenstaande dingen proberen heb ik haar ook nog wat gekroeld zodat er haren los kwamen te zitten. En jawel hoor, alles in combinatie zorgde toch dat ze wou rollen!

Natuurlijk meteen beloond, gelukkig kon ik er meteen bijkomen zonder dat ze schrok, en al liggend heeft ze heerlijk een hele wortel op gegeten:

En het lukte me ook nog om een foto te maken :wow:
Afbeelding

Afbeelding

Dit heb ik de dagen erna herhaald, tweede dag duurde het al wat korter, en op dag drie was het kwartje gevallen.
Ze is toen drie keer achter elkaar gaan liggen!

Vandaag kon mijn vriend mee en heeft hij wat filmpjes gemaakt. Het waaide vandaag behoorlijk en dat zorgde in het begin voor wat afleiding.
Ze geeft eerst nog wat kusjes in de hoop snel beloond te worden. ("ik weet niet wat je bedoelt dus maar een kusje want dat is meestal goed" - daarom duw ik haar hoofd weg)

Eerst nog wat kijkerig en een kusje, op 0.25 gaat de knop om. Lekker plekje zoeken, plof *\o/*

Hier is alle aandacht bij mij +:)+ Ze probeerde snel overeind te komen na de click, en bleef per ongeluk bijna zitten. Dus daar heb ik maar voor geklikt :D en extra beloond, maar dat kwartje is nog niet gevallen (en hoeft ook niet).

Tja Saros spoort niet :+ mooi voorbeeld waarom Aurora dit wel meteen oppakt en hij niet :D
Beter gezegd, dit was niet het moment voor Saros om te leren liggen ;)
Ook mooi te zien dat Aurora de click herkent.

Even mee gek doen :)

En nog een keer liggen +:)+ waarschijnlijk moet ik vanaf nu gaan werken aan het blijven liggen :)

Ik had niet gedacht dat het zo makkelijk zou zijn om dit aan te leren! Maar het is denk ik een goed voorbeeld van op het juiste moment iets meenemen wat ze zelf bijna aanbieden :j

abeltje_xx

Re: [VD] Aurora kan liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 00:04

wat ontzettend leuk om te zien, en knap dat ze het zo snel oppakt!

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 07:45

mooie filmpjes!
Toch ben ik ook fan van sauros, die zo gezellig rondrent en verder geen rust in zijn hoofd heeft om iets te doen behalve gek :)

Heb je heel netjes en heel snel aangeleerd. Juist aan het snelle opstaan zie je dat ze begrijpt waar ze voor wordt beloond! Ik lig, en nu krijg ik iets. Kwestie van oefenen nu.

Vindt het enorm knap!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:57

Wauw super Gemma! Is toch een erg moeilijk kunstje, je hebt er een hoop vertrouwen voor nodig :) Maar dat zit wel goed bij jou en je pony's +:)+

Die Saros :') _O- Echt hoor, tis dat ik wéét dat t Saros is en niet U'neill, maar wat lijken ze toch op elkaar. Zowel in uiterlijk als karakter. U'neill is ook in staat om als een halvegare om me heen te gaan rennen terwijl Umpire op zn allerbeste best iets aan het doen is. *Hallloooooooooo kijk MIJ :D :D :):) Kijk eens hoe HARD ik kan :D Das ook knap toch of niet dan :):) Ik durf namelijk te wedden dat Aurora hálf zo hard niet kan, dus ik ben misschien nog wel knapper dan zij :D :):) JOEHOEEEE *

:')

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:14

ik hebb geloof ik een zwak voor dat krakter trekje :P

Roxynoalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:44

leuk beest zeg !
ga zo door met oefenen! ;)

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 16:02

Eline, je slaat de spijker op zijn kop _O- :') ondertiteling is bij Saros en U'neill uitwisselbaar :j

Dank voor de complimenten Kirsten en de rest!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:03

Wow dat doet ze zeker netjes :D
En die Saros :') Ik lach me elke keer weer een ongeluk om hem _O-

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:09

Waahaaa :')
Zie Saros er zo hard doorheen rennen :')
Ziet er goed uit hor! +:)+

Mischien maar soliciteren voor de rakker rol? :
http://www.pennydefilm.nl/ :+

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:06

Ziet er echt supergoed uit!
Dit is echt een fijne manier om te leren liggen, vanuit alle rust enzo, nee echt heel erg netjes! :)

Skollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:23

Knap hoor, ja geduld wordt beloond!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 16:05

Bedankt!!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:54

Wauw wat heb je dat super en zachtzinnig gedaan, ze doet het echt uit vrije wil!
Ik moest alleen even heel hard lachen om het filmpje waar je Saros iedere keer door beeld zien scheuren hihihihi, wat een heerlijk shetje is dat!

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:06

Wat een scheetje .. <3