[AR] ervaringen sulky cavalletie buiten? afdekzeil?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

ervaringen sulky cavalletie buiten? afdekzeil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 11:25

Wie heeft zijn/haar sulky cavalettie buiten staan? bv met het bijhorende afdekzeil? en hoe gaat dat?
Snel roest of valt het mee? En wat is de kwaliteit van het afdekzeil? Ik heb bijvoorbeeld ook bouwzeil (oranje zie je dat vaak) maar als daar water op komt te staan zakt het er uiteindelijk gewoon doorheen.

Alvast bedankt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:39

Ik denk dat als je het lange tijd onder een zeil laat staan, zal het wel sneller sporen van slijtage krijgen denk ik.(of roest)
Toen ik mijn koets pas had, moest ik het ook eerst onder een zeil steken(ik had nog geen opbergruimte). Het nadeel hieraan was dat het erg vochtig is onder het zeil. Het leer was voortdurend vochtig(is ook niet echt gezond) en het ergste vond ik dat mijn koets vol zat met de naaktslakken _-:(
Ik heb eens geteld toen, ik zat zeker aan 90 slakken :?
Gelukkig heb ik snel een garagebox kunnen kopen waar mijn koets nu lekker droog staat en vrij van ongewenste beestjes :+

Sylvia_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:20

Ik heb zelf de sulky cavalettie met het afdekzeil. Het afdekzeil past alleen op een een of andere manier niet goed om de sulky heen, maar hij dekt de sulky bij mij wel goed af. Als het goed heeft geregend blijft het water er inderdaad wel op staan. Maar van vochtige plekken onder het zeil heb ik geen last, ook de roestplekken vallen mee (mijn vader heeft hem van tevoren ook met een een of ander middeltje tegen roest ingespoten).

ElsB

Re: ervaringen sulky cavalletie buiten? afdekzeil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:42

Wij hebben geen sulky maar een recreatiewagen en we hebben hem onder een autohoes staan. Dat werkt prima. Maar ik moet er wel bij zeggen dat onze wagen meestal ook in een koesthuis staat.