[AR] Ervaring bitloze neusriem Ideal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ezelvrouwtje

Ervaring bitloze neusriem Ideal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 19:12

Wie heeft er ervaring met de bitloze neusriem van Ideal
Zowel qua gebruik (bevestigen etc) als rijtechnisch....

ben heel benieuwd

JudithO

Re: Ervaring bitloze neusriem Ideal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:07

Ik heb hem voor mijn Shetlanders. Ik ben er zeer tevreden over en zou niks anders meer willen! Pony's die altijd op bit gelopen hebben kun je hier zo mee weg rijden. (zeg niet dat je dat moet doen, maar ik heb het al wel 2x gedaan)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:43

Ik heb meh ook gebruikt voor het beleren van een pony met tandproblemen. Hij liep er super op en je kan m zo aan je hoofdstel bevestigen.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:05

Ik hoor verhalen dat de release niet goed genoeg is bij paarden met dikke winterbaard. Heb jij daar geen last van judithjuhh?

Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met het gebruik in combinatie met het bit. Men zegt dat het kan (als overgangsfase) maar past dat ook daarwerkelijk rondom de mond?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:20

De release wordt iets minder bij een enorme baard, maar ze blijven er goed op reageren. Soms alleen iets minder, maar op zich heb je er vrij weinig last van. En dat was dan bij mijn Shetten met een enorme baard.
In combinatie met bit heb ik dus niet gedaan, mijn ene shet heb ik gewoon direct dit hoofdstel omgedaan, een andere shet ook, en mijn andere shet ben ik met dit hoofdstel aan het beleren die zal dus ook nooit een bit inkrijgen.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:59

Van de week besloten de neusriem maar gewoon te bestellen. Ik had hem supersnel binnen dus vandaag een rondje ermee gereden. Met m'n gewone liverpool samen wilde niet passen, maar m'n nepmyler variant heeft wat meer ruimte dus dat ging wel. Klein probleempje alleen dat als het bit goed hangt de neusriem net iets te laag zit, doe ik het geheel iets hoger zit het bit weer net te hoog.
Eerst een stukje op bit gereden en af en toe een stukje de neusriem gepakt om te zie hoe het ging. Dat ging zo goed dat ik op de helft van de rit de teugels heb verwisseld (ik had één normaal leidsel en en korte om een buisje van m'n kar heen die ik los kon laten) en de rest op de neusriem heb gereden, ging heel fijn.
Van enige release is volgens mij geen sprake, ik vind het touw heel slecht door de oogjes glijden. Maar het snoert ook niet echt aan gelukkig en Eli reageert er goed op.
Ik zal voorlopig wel met bit erbij blijven rijden en dan zien we wel hoe het gaat.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:42

had je de zoekfunctie al gebruikt?
volgens mij zijn hier al een aantal topics over ;)

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 09:21

yep, maar ik wilde specifiek ideal weten, niet alleen bitloos vandaar de specifieke vraag

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:05

Ik heb trouwens de maat shetland genomen voor aan mijn shetland hoofdstel, maar dat past nog maar net aan op het grootste gaatje. Heb de extra paddig van de kinriem er wel af moeten halen anders zat hij te strak. Nu heeft mijn pony wel een heel kort, maar breed hoofd dus het was te verwachten, maar ik zou even goed meten welke maat je nodig heb.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:49

viola schreef:
Ik heb trouwens de maat shetland genomen voor aan mijn shetland hoofdstel, maar dat past nog maar net aan op het grootste gaatje. Heb de extra paddig van de kinriem er wel af moeten halen anders zat hij te strak. Nu heeft mijn pony wel een heel kort, maar breed hoofd dus het was te verwachten, maar ik zou even goed meten welke maat je nodig heb.

Dat probleem had ik ook, ik heb nu voor mijn shet van 99 cm een maat pony, die al op het laatste gaatje moet. Het ruilen doen ze gelukkig absoluut niet moeilijk over. Ik heb voor mijn luxe shet van 94 cm wel een maat shet, die past bij hem mooi op het laatste gaatje.